קמפיין הטוויטר שהשיק חמאס
קמפיין הטוויטר שהשיק חמאס | צילום:

בימים האחרונים הודיע ארגון חמאס ברצועת עזה על השקת קמפיין חדש במטרה לשפר את דעת הקהל העולמית. הקמפיין שהושק בטוויטר מעודד גולשים מרחבי העולם לשאול את בכירי הארגון שאלות - תחת התגית AskHamas#. היום (שני) הוכרז בעמוד הטוויטר של חמאס שלב ב' - שאלות בעברית לטובת הגולשים מישראל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"דובר אלקסאם בעברית מכריז על 24 שעות של #שאל_חמאס. כולם מוזמנים", נכתב בעמוד הטוויטר של חמאס. בתגובה לאחת השאלות בנוגע לגורלו של מפקד הזרוע הצבאית של הארגון מוחמד דף, הבהירו בחמאס בצורה אקטואלית: "מוחמד דף מת כמו פוטין מת. אנחנו לא מתייחסים לשאלות כאלה".

בתגובה לשאלה של גולש אחר - "מה ישראל צריכה לעשות כדי שתניחו את הנשק?" - הגיבו בחמאס: "אנחנו ארגון שוחר שלום. ברגע שהאויב ירים דגל לבן - יהיה שלום". בתגובה אחרת לאותה שאלה ענו בחמאס: "לסגור את המדינה".

614855
צילום:

לא מן הנמנע שבחמאס כבר מתחרטים על פעלול יחסי הציבור הזה, לאחר שבימים האחרונים התמלא הטוויטר בציוצי גולשים שניצלו את התיוג #AskHamas על מנת להטיח בארגון ביקורת חריפה ושלל עלבונות.

"כמה שילמתם לקו קלוקס קלאן לקבלת ייעוץ על המלתחה שלכם?", שאל אחד הגולשים. "מדוע אתם סרסורי עוני?", שואל ציוץ אחר בצירוף תמונתו של מנהיג הארגון חאלד משעל והכיתוב "שווה 2.6 מיליארד דולר". "הקמפיין הזה של חמאס נראה כמו רעיון רע מאוד", כתב גולש אחר. "האם אתם בטוחים שמי שהציע אותו הוא לא סוכן מוסד למעשה?".

בחמאס קיוו כי הקמפיין בטוויטר יסייע לשכנע את תושבי אירופה וארצות הברית כי מדובר בארגון התנגדות לגיטימי ולא בארגון טרור, אבל מבול התגובות הלא מחמיאות מרמז שבחמאס יצטרכו כנראה לחשוב על אמצעי שכנוע אחרים.