פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון

הדיירים: בעלי הדירה הם זוג באמצע שנות השלושים, ולהם שלוש בנות (הגדולה בת 4 והתינוקת נולדה במהלך עבודות השיפוץ). המשפחה הצעירה מתגוררת בהוואי, והפנטהאוז משמש כדירת נופש בעת שהותם בישראל (בעיקר בחגים ובחודשי הקיץ).

הדירה: דירת הפנטהאוז ממוקמת במרכז תל אביב, והיא מתפרשת על שטח של כ-185 מ"ר עם מרפסת בשטח של כ-50 מ"ר. הדירה חולשת על כמחצית מהקומה ה-46 במגדל הצעירים.

>> לכל הכתבות בערוץ living 

>> בגודל דירת סטודיו: חדר הארונות המטורף של ג'ניפר אניסטון

>> אור יהודה: דופלקס אינטימי עם גג מושלם לרביצה

פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון

פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון

פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון

החזון: בני הזוג ביקשו ליצור דירה המספקת תחושה של ריזורט (כאמור, מדובר בדירת נופש לחודשי הקיץ) רחב ידיים בלי לוותר על תחושת הביתיות. דירת הפנטהאוז עבורם היא Home away from home . למרות שזו דירת נופש, והשיח נסוב הרבה על האווירה והמראה שהם רוצים לקבל, השיקולים הפרקטיים היו משמעותיים, כי נוחות ונינוחות היו חלק מהבריף.

משך השיפוץ: כשנה וחצי.

תהליך השיפוץ: תהליך העבודה החל עם הגדרת הצרכים וההעדפות של בני הזוג, מה שאנחנו מכנים בעגה המקצועית הפרוגרמה, והיא כללה חלל ציבורי מרווח עם מטבח גדול, אי מרווח לשימוש יומיומי ופינת אוכל מרווחת לאירוח, מאסטר הורים עם שפע אחסון, חדר שינה ומשחקים לשלוש הבנות, וחדר נוסף (ממ"ד) המיועד לאירוח. כמו כן ביקשו בני הזוג שהמרפסת תהיה חלק משמעותי ובלתי נפרד מחלל האירוח. הדירה מאופיינת במראה בהיר ואוורירי, סקאלת צבעים מצומצמת, חומרים טבעיים, שימוש נרחב בעץ וקווים עגולים ורכים, תוך הקפדה על כל פרט.

 

העיקרון הראשון שהנחה אותי הוא יצירת תחושת מרחב, תוך טשטוש הגבולות בין הפנים לחוץ. העיקרון הזה הכתיב כמה החלטות עיצוביות, שהראשונה בהן היא הבחירה בריצוף רזינה בגוון בז' בהיר ללא פוגות, שמעצימה את תחושת המרחב ומהווה רקע אידאלי לחומריות העשירה. הרזינה ממשיכה ו"מטפסת" לאי ולארונות המטבח, ומשמשת כמשטח עבודה וכיור. קירות הבית קיבלו טיח בגמר רף בגוון בהיר, המשך לרזינה בגוון הבהיר. החלטה עיצובית נוספת הייתה לשמור על גובה רצפה תקרה מקסימלי (2.65 ס"מ) והימנעות מהנמכות, ולכן בחרתי במערכת מיזוג אוויר ורטיקלית שהוסתרה בנגרות מאחורי קיר הטלוויזיה, עם גרילים בקו 0 עם התקרה, פרט שהצריך דיוק בביצוע ויצר ניקיון עיצובי. התקרה בחלל הציבורי חופתה בפרקט ייחודי שיובא מאיטליה (על ידי חברת ווד בוטיק) ומאופיין בטקסטורה עשירה. תקרת העץ סיפקה תחושת היפוך (בדרך כלל התקרה היא החלקה והפרקט על הרצפה) ועושר חומרי. דלתות הפנים בוצעו בקו אפס בצורת קשת בגמר זהה לקירות. חזיתות המטבח והאי בוצעו בגמר אלון טבעי וכך גם דלת הכניסה.

הפגישה הראשונה עם בני הזוג הייתה בתל אביב, אבל כל תהליך השיפוץ התנהל אונליין- בשיחות זום, וידאו, ווטסאפ. כשעלה לי הרעיון לחפות את התקרה בפרקט הייחודי, הטקסטורה שלו לא "עברה" בתמונה או בווידאו והם נטו לפסול את הרעיון. המזל היה שבאותו הזמן הם שהו בחופשה משפחתית באיטליה, ומרגע שהם קיבלו דוגמה שלו - הם התאהבו בו ואישרו את הבחירה. לגבי שאר ההחלטות העיצוביות - בני הזוג סמכו עליי ונתנו לי יד חופשית.

פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון

פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן ג (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן ג (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון

פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון

שקט מההמולה וניתוק מהעיר

הכניסה: דלת הכניסה לדירה היא פרט שתוכנן על ידי, כדי לעמוד בדרישה לדלתות כניסה אחידות (בלובי), תוך שמירה על גובה רצפה תקרה מקסימלי והחומרית הטבעית שנבחרה לדירה, והתוצאה היא דלת שנראית בגובה רצפה תקרה. מבואת הכניסה כוללת ארון מעילים שנועד להקל את הכניסה והיציאה לדירה. מימין - המטבח המרווח עם אי רחב ידיים, ומשמאל: פינת אוכל וסלון אלגנטיים בגוונים בהירים, ומעבר לחלל הפרטי. 

המטבח: כחיפוי לקיר שמעל משטח העבודה במטבח נבחרה מראה בגון ברונזה, המכפילה את החלל ואת האור ומשקפת את מראות העיר ואת נוף הים. פינת האוכל: תוכננה ובוצעה בהזמנה מיוחדת, וכללה בחירת פלטה שיש טראוורטין עם קונסטרוקציה שבוצעה על ידי מסגר בדירה. כיסאות פינת האוכל הוזמנו מיפן (באמצעות היבינו) בגמר אלון טבעי מולבן עם בד בגוון טבעי, ומצדם השני ספסלי ישיבה שהוזמנו מאריק בן שמחון ומהדהדים לכיסאות האי. גוף התאורה לפינת האוכל העשוי אלפי חוטי כותנה הוא עבודת יד של אמנית מקסיקנית. הקקטוס בכלי האלגנטי בגון בורגונדי המתפקד כפסל ומתכתב עם מנורת פינת האוכל, משלים את המראה ומעניק עושר חומרי.

חדר השינה: המאסטר המרווח פונה למרפסת עם נוף אורבני ופינת ישיבה שמופרדת מהאזור הציבורי של המרפסת בעץ זית. מעל המיטה, שתוכננה ובוצעה על ידי נגר, אומנות מקסיקנית מחוטי כותנה בעבודת יד. מתחת למיטה - שטיח עגול בקוטר 3 מטרים בגוונים טבעיים ובטקסטורה נעימה. חדר ארונות פתוח שבו הרבה תלייה, מידוף ומגירות, וכן ארון לכל אורך הקיר שמול המיטה, שדרכו עוברים לחדר הרחצה ולחדר מזוודות. חדר  השינה של הבנות: תוכננה מיטה זוגית עם מסגרת במה לישיבה שמעליה גלריה למשחק שתלויה על חבלים ומחוזקת לקיר. ברקע טפט של יער קסום בצבעוניות רכה של  גוני פסטל בשילוב גוני אדמה. נגרות הארון ממשיכה את שפת הקשתות של הדירה, מסתירה בתוכה את יחידת המיזוג ומאפשרת פינת ישיבה לקריאה במרכזה.

חדרי הרחצה: האריחים הגדולים שנבחרו בגודל 120/270 ס״מ במראה טבעי מטפסים מהרצפה לקירות, משמשים כמשטח וכיורי רחצה ומספקים מראה נקי. שתי המראות בצורת קשת שמהדהדת את הקשתות שבדירה. חדר הרחצה הכללי המרווח כולל גם פינת כביסה שמוחבאת בנגרות. חדר הרחצה במאסטר: מספק מראה נפלא של העיר. הכניסה לחדר הרחצה דרך ארון שעשוי גמר פורניר וקש שהוזמן מחברה צרפתית. 

טקסטיל: וילונות החשכה שקועים במסילות נותנים אטימה מוחלטת מפני האור ובמצב סגור עולים לחלל התקרה ואינם נראים.

המרפסת הגדולה: כוללת עצי זית מרשימים וריהוט חוץ (אריק בן שמחון) המספק תחושה נינוחה. הפרגולה שנבנתה ממשיכה את הפרקט בתקרה ומייצרת המשכיות של הפנים והחוץ.

פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן ג (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון

פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן ג (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן ג (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון

פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון

דבר המעצבת: הפרויקט הזה היה אחד האהובים עליי, גם בזכות האמון והיד החופשית שניתנה לי, אבל בעיקר בגלל השקט והניקיון העיצובי שאני מאוד מתחברת אליו ואוהבת באופן אישי. בית בעיני הוא המקום הבטוח שלנו, המקום שאליו חוזרים בסוף היום ובו מתעוררים בבוקר, שמכיל את הרגעים הכי קסומים של המשפחתיות והביחד, ובפרויקט הזה הרגשתי שהצלחתי לספק לדיירים תחושת הפוגה מהחוץ, מקום אינטימי שמשדר שקט מן ההמולה וניתוק במידה מסוימת ממה שקורה ממש מתחת לבית במרכז העיר.

טיפ: אין קיצורי דרך - חייבים לשלוט בפרטים הטכניים; הצניעות משתלמת - עבודה עם מספר מצומצם של חומרים; להיות קשובים לצרכים וההעדפות של הלקוחות.

פריט אהוב: מה שעושה את הדירה הוא שילוב הפריטים שעולה (ובאופן ניכר) על סכום חלקיו.

 

רשימת מכולת:

* שולחן פינת אוכל בהתאמה אישית – 25 אלף שקל
* גוף התאורה מעל לפינת האוכל – 2,400 דולר
* גוף התאורה שמעל האי מבית FE סטודיו - 2,000 שקל
* מיטה זוגית בחדר האורחים של גלריית טוינה – 5,890 שקל

 

עיצוב פנים: רביד הוניגמן

אדריכלות: יסקי מור סיון

הלבשה ודקור: אני רווח

קבלן: ויקוס הנדסה

פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון

פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן ג (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן ג (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן ג (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן  (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון
פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן ג (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון

פנטהאוז בתל אביב רביד הוניגמן ג (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון