האיום בחרם עושה את שלו: גם באסם וגם ביוניליוור נערכים היום ליום שאחרי סוכות, אז אמור להיכנס לתוקף החרם על אחת מענקיות המזון בישראל.

הבוקר הייתה זו חברת אסם שהודיעה על החזרת מבצע ההגדלות אחרי חג הסוכות, במסגרתו יוספו 30%-20% למגוון מוצרים כמו דגני בוקר, פסטות ופתיתים. הערב, חברת יוניליוור חושפת את כוונתה להוריד את מחירי המוצרים שלה בשיעור של 10%-5%. את ההוזלות נראה בתשלום על מוצריהם כמו מרגרינה, קונפיטורה, חרדל ומיונז. במקביל נודע לחדשות 2 כי לאחר חג סוכות צפוי לרדת גם מחיר המטרנה.

אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב הביע שביעות רצון מהמהלך של חברת יוניליוור. "אין ספק שיש עוד כברת דרך ארוכה ללכת, אבל היום הושג הישג צרכני נוסף, שמצטרף להורדות המחירים עליהן הכריזו חברות אחרות. אנו שמחים על כך שחברת יוניליוור האזינה לקולות הציבור ופעלה בתבונה, והיא החברה הראשונה שמורידה מחירים במוצרים שאינם מתחום החלב מבלי שמרחף מעליה איום".

גם חברות קטנות מוזילות מחירים

"סל הקניות של המשפחה הישראלית הממוצעת הוזל בשבועות האחרונים בצורה מרשימה, בזכות העובדה שבפעם הראשונה אזרחי מדינת ישראל עמדו על זכויותיהם הצרכניות והבהירו לחברות כי יינזקו כלכלית באם לא יורידו מחירים", הוסיף רשטיק. "הסטודנטים בתל אביב ובארץ כולה, מהווים את ראש החץ של המאבק החשוב הזה. כך היה עד עכשיו וכך יהיה גם בהמשך הדרך. אנחנו שוקלים בימים הקרובים את צעדינו מול החברות האחרות שקיבלו מאיתנו את מכתבי המחאה שלנו".

במקביל, היום זכה מבצע ההגדלות של אסם לביקורת מצד ראשי מחאת הקוטג', כיוון שלטענתם מדובר בהוכחה שניתן להפחית את מחיר המוצרים הקיימים.

בנוסף לספקיות הגדולות, נראה שגל ההוזלות פושט גם על חברות קטנות יותר: חברת מדיצ'י הודיעה במקביל היום כי תמכור את המזון לתינוקות אופטימיל ב-24.9 שקל במקום במחיר כפול ברשתות רמי לוי, סופר-פארם וניו-פארם. אמנם נתח השוק של החברה אינו גדול, אבל בכל זאת מדובר בבשורה לצרכן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק