רפורמת התחרות בענף הרכב עברה בממשלה במטרה להוריד את מחירי הרכב בישראל. הרפורמה אמורה להגדיל את מספר היבואנים של כלי הרכב לישראל, ובכך להגדיל את התחרות על ידי פגיעה ביבואנים הגדולים. אלה מצידם טוענים - הרפורמה לא תשפיע על מחירי הרכב, רק תפגע בהם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"בגדול אין כאן חידוש, הרפורמה הזאת היא ברובה אישור של המצב המתקיים היום", אומר יקי אנוך נשיא ארגון יבואני הרכב. "חלק מהדברים שאושרו אורגנו יחד עם הממונה על ההגבלים בהסכם בו השוק נוהג".

הרפורמה אמורה לפתוח חסמים בענף הרכב ולאפשר יבוא אישי, יבוא מקביל ולאפשר לעוסקים מורשים להיפך ליבואנים של עד 20 כלי רכב בשנה. הרפורמה אמורה גם לשנות את שוק החלפים לרכב, במטרה להרחיב את היצע החלפים בשוק ולהוריד את מחירם לצרכן. בנוסף תינתן לחברות הליסינג למכור חברות חדשות - ללא רישום קודם.

לדעת משרד התחבורה הרפורמה תוריד ב-20% לפחות את מחירי המכוניות הפרטיות. גם בקדנציה הקודמת שר התחבורה כץ ניסה להגדיל את התחרותיות בתחום הרכב, אך הפעולות שלו בעבר לא הובילו להורדת המחירים המיוחלת. כעת מקווים במשרד התחבורה שהשינויים הנוכחיים יהיו אפקטיביים יותר מבעבר.