האם המבצעים על רכבים חדשים באמת משתלמים? לא בהכרח. עליית המע"מ בשבוע שעבר העלתה את מחירי כלי הרכב בישראל, אבל העלייה הנוספת שצפויה ב-1 באוגוסט עם כניסת המיסוי הירוק לתוקף הופכת את הבעיה הזו להזדמנות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אנחנו נמצאים עכשיו בתקופת ביניים", אומר עורך מדור הרכב של ידיעות אחרונות אודי עציון", "עליית המע"מ באחוז ייקרה את המכוניות הפופולאריות בסכום של בין 500 ל-1500 שקלים. עליית המיסוי הירוק, שמקטינה את ההטבות למכוניות חסכוניות, תייקר את המכוניות הרבה יותר - בין אלף לאלפיים שקלים למכוניות הקטנות, ועד כעשרת אלפים שקלים למכוניות המשפחתיות".

יבואניות שברולט וטויוטה, למשל, כבר הכריזו שאת עליית המע"מ הן יספגו. אבל צעד זה מצטרף למבצעים נוספים רבים שהם מציעות בתקופה הזו. הדגמים המשפחתיים של שברולט, לדוגמה, נמכרים בהנחה של בין 5,000 ל-7,000 שקלים. דגם "פנדה" של חברת "פיאט" נמכר בהנחה של 8,000 שקלים, וחברת "רנו" מציעה הנחה של עד עשרת אלפים שקלים על מגוון דגמים. חברת "אופל" מציעה גם כן הנחה דומה, עשרת אלפים שקלים, ולהנחה מצטרפים גם שדרוגים על חשבון הבית - גג נפתח, גלגלי מגנזיום או ריפודי עור.

הצפה במבצעים על רכבי היוקרה

"החלטנו לקרוא ללקוחות לקנות רכב היום על ידי מבצע אגרסיבי, כדי להקדים את עליית המיסוי, שייקר באופן משמעותי את המכוניות החדשות", הסביר אסי שמלצר, מנכ"ל חברת "אופל" ישראל.

המס הירוק מכניס לסחרור בעיקר את שוק המזהמים הכבדים, רכבי הדיזל והג'יפים. סיטרואן נימו למשל, חותכת את המחיר שלה ב-17 אלף שקלים, אבל זה לא סוף הסיפור. בקרוב ייכנס לתוקף גם המס על רכבי היוקרה, ולמרבה הפלא, המס מביא להצפה של מבצעים בדיוק על מכוניות כאלה.

חברת "קאדילק" למשל, מציעה את דגם היוקרה ATS בהנחה של 3,000 שקלים, עם אפשרות פריסה של 36 תשלומים - לא דבר שכיח בגזרת היוקרה. חברת "יונדאי" מציעה את דגם ה-I35 אלנטרה עם טרייד אין במחיר אישי. רוב המתחרות האחרות על בני המעמד הגבוה גם כן לא נשארות חייבות. תמיד כשזה מגיע לענף הרכב, גם המחיר, מתברר, הוא פשוט שאלה של עיתוי.