"ניסיון הונאה", בחברת החשמל מזהירים (צילום: חדשות 2)
החברה לא דיווחה על התקלה | צילום: חדשות 2

בתחילת השבוע תקלת מחשב בחברת החשמל הובילה לכך שאלפי לקוחות חויבו פעמיים על חשבון החשמל. בחברת החשמל לא פנו באופן יזום לאותם אלפי לקוחות שחויבו חיוב כפול, והסתפקו בהודעה קצרה במענה הקולי ובאתר האינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בהודעת משרד החשמל שפורסמה באתר האינטרנט נכתב: "בשל תקלה במערכות המחשוב, יתכן ומספר לקוחות חויבו פעמיים בעת ביצוע תשלום בכרטיס אשראי, הבעיה ידועה ונמצאת בטיפול, אתכם הסליחה".

לקוחות רבים לא נחשפו להודעת החברה ולכן לא שמו לב להורדת החיוב הכפול. כך למשל אחד הלקוחות שכ-702 שקלים ירדו פעמיים מחשבון הבנק שלו ביום ראשון, אחד אחרי השני. הוא שם לב לתקלה במקרה רק היום, כשעבר על פרטי החשבון שלו. כשהתקשר לחברת כרטיסי האשראי, הסבירו לו שאכן קיימת תקלה ושהחשבון יזוכה בימים הקרובים.

החשבונית בה מופיע החיוב הכפול (צילום: חדשות 2)
החשבונית בה מופיע החיוב הכפול | צילום: חדשות 2

בין הלקוחות שחויבו פעמיים ישנם מספר לקוחות שטרם קיבלו את הזיכוי המגיע להם ובחברת החשמל אמרו כי מדובר רק בלקוחות בודדים.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "מדובר בחבלי לידה של הכנסת זכיין חדש לסליקת חשבונות החברה. החברה מתנצלת על אי הנוחות שנגרמה ללקוחות".