בתחילת החודש נכנס לתוקף חוק חדש בו נקבע כי רשתות הפארם יצטרפו לרשתות השיווק והסופר-מרקטים ומעתה הן מחויבות לפרסם את מחירי המוצרים שלהן באינטרנט. אלא שלמרות החוק, רשת ניו-פארם עדיין לא מפרסמת את מחירי המוצרים באתר, ולכן עד שתעשה זאת - יצאנו לבדוק בעצמנו באיזו רשת עדיף לקנות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

העובדה שניו-פארם לא פרסמה עדיין מחירים פוגעת בשקיפות ובתחרות בין שתי הרשתות המובילות. בבדיקה נבדקו מספר מוצרים שנמכרים בשני סניפים סמוכים של שתי הרשתות המתחרות כדי לדעת היכן זול יותר לקנות תמרוקים. 

הבדיקה מעלה שיש מוצרים שעדיף לקנות ברשת אחת ואילו ישנם מוצרים שעדיף לקנות ברשת השנייה. כך לדוגמה, דאודורנט רקסונה עולה בסופר פארם 10.90 שקלים ובניו-פארם 7.90. גם משחת שיניים קולגייט זולה יותר בניו פארם: 12.90 שקלים לעומת 14.90 בסופר פארם.

לעומת זאת תחבושות היגייניות של אולוויז עדיף דווקא לקנות בסופר פארם במחיר של 14.90 שקלים לעומת 19.90 בניו-פארם המתחרה. מקדם הגנה של ד"ר פישר עלה בשני הסניפים אותו מחיר: 49.90 שקלים.

חשוב לזכור שהמחירים משתנים מסניף לסניף והם עשויים להשתנות בכל רגע נתון. לכן על פי החוק החדש, השינויים האלה צריכים להתעדכן באינטרנט מדי שעה. רק כשניו-פארם תפרסם את המחירים כמו המתחרה שלה סופר פארם נוכל לדעת בזמן אמת איפה הכי משתלם לקנות.

תגובת ניו-פארם: "ניו פארם פנתה ביוזמתה אל הרשת להגנת הצרכן בבקשה למתן ארכה לצורך השלמת ההיערכות לפרסום המחירים, וזאת בהתחשב בפרק הזמן הקצר והבלתי סביר שהוקצה לשם כך; הרשת פועלת במרץ רב על מנת להעלות את הנתונים בזמן הקצר ביותר האפשרי".