פרסום ראשון: תזכיר חוק חדש שהופץ היום (רביעי) מציג את הצעד הבא במאבק נגד המבצעים הפיקטיביים, על אותם מוצרים שלכאורה "תמיד בהנחה": לפי יוזמת שר הכלכלה אלי כהן והרשות להגנת הצרכן, שפורסמה לראשונה בחדשות 2, עסק יוכל לצאת במבצע רק על מוצר שנמכר במחיר רגיל לפחות 30 ימים קודם לכן, ויוכל להימשך לא יותר מ-45 ימים. בכל שנה יוכל מוצר להיות במבצע למשך לא יותר זמן מהתקופה בה הוא מוצע במחיר רגיל.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

בנוסף, במהלך המבצע יחויבו המוכרים לפרסם את המחיר בו הוצע המוצר ב-30 הימים שקדמו לו. במידה והמחיר ישתנה במהלך 30 הימים לפני פרסום המבצע, הדבר לא יוכל להיקרא "מבצע מיוחד", ובכל מקרה ההנחה תיגזר מתוך המחיר הנמוך. כלומר, הנחה על מוצר שמחירו יוזל ואז יתייקר תהיה ביחס למחיר הנמוך מביניהם.

לדוגמה, בושם שמחירו הקבוע הוא 500 שקלים, ועובר תנודה כזו שבמשך שבועיים הוא עולה 250 שקלים ואז מתייקר ל-400 שקלים, יימכר בשיעור הנחה המתייחס למחיר הנמוך - כלומר, הנחה של 50% תוביל לבושם במחיר 125 שקלים, ולא 200 שקלים.

עסקים שלא יעמדו בכללים החדשים יוכלו להיקנס בעד 45 אלף שקלים על כל הפרה. התזכיר הופץ היום למשרדי הממשלה השונים, וצפוי לעבור בוועדת השרים לחקיקה כבר בחודש הבא. במשרד הכלכלה מקווים שכבר בחגי תשרי ייכנס החוק החדש לתוקף.