אורי מתגורר ביישוב שילה, 20 דקות מאריאל, ועובד בחברה שנהנית משירותי רכב של חברת "קל אוטו". כמו כל לקוח, גם הוא זכאי לרכב חלופי במקרה של תקלה, אך מתברר ש"קל אוטו" אינה מוכנה להגיע לאזור בו הוא גר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"במקרה שלי, כשיש תקלה אני מבקש רכב חלופי מחברת קל אוטו ואני מבקש שהרכב יגיע אלי כמו לכל אחד" הוא מסביר. "אבל כשהתקשרתי הודיעו לי שבמקום שיבואו אלי וייקחו את הרכב לטיפול, אני קודם כל צריך להגיע עד למחסום, לרדת מהאוטו, להשאיר אותו לנציגי החברה ובעצם להישאר בלי רכב ולהיות תלוי בחסדי אנשים שיבואו ויקחו אותי הביתה".

גם להילה שדה שגרה באיתמר, סירבה החברה לתת שירות. "אני לא מקבלת שירות שווה", היא טוענת. "היו לי כמה תקלות והם לא הגיעו אלי. אני משלמת כמו כל אחד אחר ואני לא מקבלת את אותו השירות וזה אפלייה פשוט בלי שום סיבה".

הבעיה נעוצה לא רק בהחלפות רכבים. גם שירות של חברת נטלי שמציעה אמבולנס, לחצן מצוקה וביקור רופא, משתנה לגמרי לתושבי השומרון. "רציתי להזמין חבילת שירותים רפואיים להורים שלי שהם בני 85, החבילה כולל לחצן מצוקה, קשר 24 שעות למוקד, התייעצות עם רופא וביקור רופא הביתה", מסביר תושב ברקן, ישוב נוסף הסמוך לאריאל.

"פניתי לחברת נטלי והם הסבירו לי שהשירות של ביקור רופא לא זמין. ובמחיר של חבילה הם נותנים לי חבילה מקוצצת שזה לחצן מצוקה מוקד והתייעצות עם רופא", הסביר.

מחיר מלא - שירות חלקי

חשוב להדגיש כי במקרים הללו הצרכן משלם על החבילה מחיר מלא, על אף שהוא מקבל שירות חלקי בלבד. ועד מתיישבי השומרון קיבלו עד כה 42 פניות מצרכנים שמתגוררים מעבר לקו הירוק - אך החברות מסרבות להעניק להן שירות מלא באזורים הללו.

חברת נטלי ורוב החברות טוענות כי הם שולחות לחלק מן היישובים בקו הירוק, ולמקומות בעלי סכנה ביטחונית לא מגיעים. כך למשל דואר ישראל ששירות השליחים שלו מגיע רק לחלק מן הישובים, חברת "זר פור יו" וחברת "פז" לא הסכימה לשלוח סוכן שיתן הצעת מחיר לפזומט מעבר לקו הירוק.