מחדל הבטיחות שמסכן את חיי החיילים - מצפון ועד דרום: מזה כשנתיים, מאז התחלנו את המעקב אחר הסכנה בכבישים הסמוכים לבסיסי צה"ל רבים ברחבי הארץ עם עמותת "אור ירוק", דבר לא השתנה. חיילים חוצים במהירות כבישים סואנים, רצים בין מכוניות - ומקווים לא להידרס בדרך לבסיס.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק  

לפני כחודש אף מצא את מותו טוראי ניב גלאם, שחצה את הכביש סמוך לבסיס בצומת אילניה - ונדרס למוות. "ניב חצה את הכביש ורכב נכנס בו", מספרת אלמנתו ספיר. "הוא אמר לי פעם על הצומת הזו, הוא אמר לי 'את לא מבינה איפה אני עובר. צריך לרוץ בשביל לעבור את הכביש'. הוא הלך סתם. זה כואב, זו רשלנות של המדינה וזה לא המקרה הראשון שם".

"כל יום זה ניחוש לעבור את הכביש, אתה לא יודע אם אתה נפגע או לא", מספרים חיילים שנאלצים לסכן את חייהם בדרך לבסיס רמת דוד. בכניסה למחנה אמנון ליפקין-שחק בצומת ביל"ו, המצב דומה: "צה"ל מטיל את האשמה על העיר רחובות, היא מחזירה את הכדור לצה"ל - ואז מעביר הצבא את האחריות למשרד הביטחון, כשכל יום יכול חייל נוסף להיהרג".

בצה"ל הבטיחו לתקן בכל פעם ששידרנו כתבה על מחדל בטיחותי סמוך לבסיס אחר, אלא שדבר לא נעשה. "הצבא חייב לפעול לאלתר להסיר את כל הליקויים וליצור סביבה בטוחה לחיילים בדרך לבסיס וממנו", מפציר יו"ר עמותת "אור ירוק", שמואל אבואב.

בשבוע שעבר התקיים במשרד הביטחון דיון על ליקויי הבטיחות, שם ניתנה הנחייה להציג תכנית פעולה, עלויות ולוחות זמנים לתיקונם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בטיחות חיילי צה"ל נמצאת בראש סדר העדיפויות ועל כן, צה"ל ביצע מיפוי של דרכי הגישה למחנות, כולל אלה הנמצאים בתחום אחריות המועצות המקומיות וחברת נתיבי ישראל. כמו כן, מתבצעת עבודה רציפה מול משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, על מנת לקדם טיפול בתשתיות אלה במסגרת תכניות העבודה של הרשויות המקומיות והחברה. קיימים מספר בסיסים בהם העבודה נמצאת כבר בשלבי ביצוע. בנוסף, לאחרונה גובשה תכנית תלת שנתית ביחד עם חברת נתיבי ישראל והיא עומדת בפני ביצוע.בנושא התקיימו מספר פגישות עבודה בין משרד הביטחון צה״ל וחברת נתיבי ישראל. יש לציין כי בפרויקטי הבינוי הגדולים ובמחנות החדשים אליהם עתיד צה"ל להיכנס הנושא מוגדר בסדר עדיפות עליון ומקבל מענה במסגרת הקמת המחנות".