גבאי ובן גביר, ארכיון (צילום: שמשון ינאי)
גבאי ובן גביר, ארכיון | צילום: שמשון ינאי

ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה: בפרוטוקול הדיון בעניינו של יצחק גבאי, שהורשע בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים ונשלח למאסר, כתב השופט כי התובעות המשטרתיות התנהלו בצורה חריגה, לאחר שסירבו לטעון לעונשו של גבאי כאות מחאה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

שתי התובעות הגישו בקשה לשופט שידחה את הדיון בעונש, בפסק דין נוסף נגד גבאי, בגין החזקת סכין. לאחר מכן הן אף הגישו בקשה מטעם המשטרה מהשופט יצחק שמעוני לפסול את עצמו. בקשתן לא התקבלה, ושתי התובעות התבקשו לטעון לעונשו של גבאי. בשלב זה הן הודיעו כי הן מסרבות לציית לשופט וכי אין בכוונתן לטעון לעונש. השתיים חזרו על בקשתן להפסיק את הדיון, התיישבו על ספסל התביעה והודיעו שאין בכוונתן להשתתף בהליך.

"נער הייתי וגם זקנתי ולא ראיתי התנהגות יוצאת דופן של המאשימה בהליך פלילי מעיין זה", כתב השופט שמעוני. "בית המשפט נתן את החלטתו להמשך ההליך וכך צריך לנהוג, השופט הורה להעביר הפרוטוקול ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט המחוז, לפרקליט המדינה וכן לשרת המשפטים, על מנת לבחון התנהגות התובעות המשטרתיות". שמעוני אף הוסיף כי "עורכות הדין גרמו לשיבוש ההליך שאין לו אח ורע בספרי החוקים. התנהגות זו ראויה לגינוי".

לפי החוק, בג"ץ לא יוכל להתערב בסוגיית הח (צילום: נתי שוחט, פלאש 90, חדשות)
ארכיון | צילום: נתי שוחט, פלאש 90, חדשות

עורך דינו של גבאי, איתמר בן גביר, טען לעונשו, והשופט קיבל את החלטתו ללא טיעוני התביעה המשטרתית. השופט קיבל את עמדתו של בן גביר והטיל על גבאי עונש מאסר בחופף לעונש אותו הוא מרצה כיום, כלומר גבאי לא יצטרך לרצות עונש נוסף בכלא. השופט קבע כי הוא גוזר את העונש בהתחשב בכך שהמדינה כלל לא טענה לעונש. "המאשימה לא מצאה לנכון לטעון טיעוניה בצורה מחפירה", הוסיף שמעוני.

"שתי תובעות, אחת מהן בכירה, הרשו לעצמן לצפצף על החלטות בית המשפט וסירבו להכיר בעובדה כי יש שופטים בירושלים", אמר בן גביר. "מגיל 14 אני מופיע בבתי משפט וגם כששופטים כתבו החלטות שלא אהבתי מעולם לא חשבתי להתעלם מהחלטות שופט, לצחקק בפניו, לגחך עליו, ובסופו של יום לסרב לקיים את החלטותיו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בכוונת התביעה ללמוד את פסק הדין, ובהמשך לבחון המלצת ערעור על תוצאותיו. נציין כי ככל שנשמעת ביקורת שיפוטית, היא נלמדת ומופקים ממנה לקחים במידת הצורך".