מבזק גלובס: יותר מצלמות בכבישים
מכמונת מהירות. ארכיון | צילום:

אחד הנימוקים הנפוצים של המשטרה להצבת עמדות מצלמות המהירות של מערכת האכיפה היא שהן מוצבות בכבישים בהם ישנן יותר תאונות - מה שמכונה כ"כבישים אדומים". למרות שהמשטרה מצהירה בגלוי כי אלה השיקולים בהצבת המצלמות, בשבוע שעבר נוספו שתי עמדות מצלמה חדשות גם על "כביש עוקף קריות" החדש - כביש 22 - אחד הכבישים החדשים והבטוחים בארץ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

עמדה אחת מצלמת את התנועה לכיוון חיפה וממוקמת מעט צפונית למחלף קריית ביאליק. העמדה השנייה מצלמת את התנועה לכיוון עכו וממוקמת מיד אחרי מחלף קריית אתא צפון.

כביש 22 המהיר, שנפתח לפני חודשים ספורים בלבד, אמור להיות אחד הכבישים החדישים והטובים ביותר בארץ עם תכנון מוקפד מאוד של נושא הבטיחות. בעת הקמתו, טענו מתכנניו כי "כביש עוקף קריות נבנה לפי דרישות הבטיחות המתקדמות ביותר בעולם. לצד חוויית נהיגה נעימה וקלה, הכביש מעמיד לרשות המשתמשים בו, מערכת תנועה בה מוטמעים פתרונות בטיחות עדכניים ומדויקים".

האם אותו כביש חדיש, שעלה למדינה כמעט שני מיליארד שקלים, הפך בתוך חודשים בודדים ל"כביש אדום" ומסוכן? אולי מישהו בחר להציב מצלמות מהירות בכביש הפתוח והמשוכלל, בניגוד לעמדה המוצהרת, זאת כדי להניב קנסות רבים לקופת המדינה?

מאז אוגוסט בלבד הוקמו לא פחות מ-18 עמדות חדשות למצלמות מהירות ורמזור ברחבי הארץ. העלות של עמודי המתכת הכתומים למשלם המסים היא לפחות 2.5 מיליון שקל, לפי 140 אלף שקל לעמוד "דמה" שאינו מכיל מצלמה וכפול מזה אם העמדות מצוידות במצלמה. מספר הדוחות, רובם דוחות קנס, שהנפיקה המערכת חצה לאחרונה את ה-150 אלף.