תושבי תל אביב כבר רגילים לקום בבוקר ולמצוא על מכוניתם כרטיסי ביקור המציעים "מסאז'ים מלטפים" בחדרוני ספא מפנקים. הנשים המעורטלות שמצולמות בפוזות פרובוקטיביות על כרטיסי הביקור לא משאירות שום מקום לדמיון או לספק כי לא מדובר בשירותי שיאצו או רייקי. מבדיקת חדשות 2 באינטרט עולה כי מדובר בתופעה חוקית - אבל בהחלט מסריחה.

לא צריך לעזוב את המכונית ללילה שלם בשביל למצוא את כרטיס הביקור מתנוסס על החלון. לפעמים מספיק להחנות את המכונית רק לשעה, בהנחה שמצאתם חנייה בתל אביב, בשביל למצוא בלונדינית או ברונטית על השימשה.

הסיבה לכך שיח"צני נערות הליווי משתמשים במילות קוד כמו "מכוני מסאז'" או "ספא מפנק" היא החוק, שאינו מאפשר פרסום בדבר מתן שירותי זנות. בדיקת חדשות 2 באינטרנט מגלה כי מכונים רבים המציגים עצמם כלגיטימיים, מתגלים לאחר שיחה קצרה כמכון המציע שירותי מין.

התעריף: 250 לשעה

החוק הפלילי בישראל אוסר על פרסום שירותי זנות, והעונש על העוברים על כך צפוי להגיע עד לשישה חודשי מאסר. אולם על פי החוק, הפרסום לזנות אינו חוקי במידה "שעניינו אך ורק שירותי זנות". תת-סעיף זה בחוק הוא שגורם לבתי הבושת להכריז על עצמם כמרכזי ריפוי או מסאז'. מכיוון שבתי העסק מפרסמים מסאג'ים בלבד, למעשה הם לא עוברים על החוק.

במספר שיחות טלפון שערכנו בעקבות כרטיסים שמצאנו, גילינו כי נערות העובדות במכונים אינן מהססות לחשוף את מרכולתן מהר מאוד במהלך השיחה. ראשית הן שואלות אם המיקום נוח ללקוח הפוטנציאלי, מתארות את נתוניהן ולאחר מכן מספרות מה בתפריט. "זה עולה 250 לחצי שעה, כולל בודי מסאז' וסקס", סיפרה אחת הנערות.

בשיחת הטלפון שאלנו האם מדובר בשירותי עיסוי, אך במהרה הובהר לנו כי מדובר גם ב"פינוק" הכולל סקס מכל הסוגים, מסאג' ומקלחת ב-250 שקלים. "על הכרטיס היה רשום רק מסאז", התעקשנו. אך התשובה הייתה: "לא, זה כולל הכול".

"להרחיב את החקיקה"

כרטיס ביקור על מכונית (צילום: גלעד שלמור, חדשות 2)
כרטיס ביקור על מכונית | צילום: גלעד שלמור, חדשות 2

מנכ"ל שדולת הנשים, נורית צור, מותחת ביקורת קשה על שיווק הזנות באמצעות כרטיסי הביקור. "פעולה זאת נותנת לגיטימציה לתעשייה זו, יוצרת ביקוש לזנות ומעודדת את הסחר בנשים לצרכי זנות", אמרה. "לכן יש לאכוף את החוק ביתר שאת ולהרחיב את החקיקה".

"כולם יודעים שמסאז' הוא השם האמיתי של הילד, אבל אף אחד לא קורא לו בשמו", אמרה לחדשות 2 באינטרנט עו"ד נעמי לבנקורן, מהמסלול האקדמי המכללה למינהל. "ישנו סטאטוס-קוו מאוד עדין - הרי הציבור היה משתולל אם היה מקבל מודעות בשפה בוטה, אבל כשאתה מסתכל במקומונים ואתה רואה כיתוב המספר על 'מהממת מפנקת בדירתה', ברור לך על מה מדובר", מסבירה עו"ד לבנקורן.

מי שמחלק את כרטיסי הביקור הם לעיתים קטינים, מספרת עו"ד לבנקורן. "במספר הזדמנויות ראיתי ילדים בני 15 עד 18 עוברים מרכב לרכב", היא אומרת. "בשנת 2003, כאשר החלה התופעה של חלוקת הכרטיסים, ראיתי שתי נשים עושות זאת בעצמן ולא יכולתי להיפטר מהתחושה שאלה נערות ליווי שמנצלים אותן בשעות הפנאי".

עקבו אחר הטוויטר של חדשות 2

הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק