ביום שאחרי התמוטטות הגשר בכביש ארבע ומותו הטראגי של אליחי טדרי ז"ל, נהג המשאית שהתנגש בו, עולות השאלות הקשות: האם ניתן היה למנוע את המקרה והאם הגשרים בישראל אינם בטוחים? ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל טען הערב (שלישי) בריאיון ב"שש עם רינה מצליח" כי בחברה מתכננים שינויים כדי למנוע מתאונות כאלה מלקרות בשנית.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

פרץ סיפר כי בנתיבי ישראל פועלים כעת על מנת למנוע מתאונה קטלנית מהסוג שראינו אמש להתרחש בשנית. פרץ הסביר כי במידה והמשאית הייתה מתנגשת בגשר של כלי רכב הוא לא היה מתמוטט הודות למשקלו ושיטת הבנייה שלו.

לכן, החליטו בנתיבי ישראל להשאיר את הגשרים המיועדים לכלי רכב בגובה סטנדרטי של בין 5.60 מטרים ל-5.80. לעומת זאת, את גשרי הולכי הרגל מתכננים להגביה על לגובה של 6 מטרים. "כך שאין סיכויי שהמשאית תגיע לגשר הולכי רגל לפני שהיא נעצרת בגשר כזה או אחר".

פרץ ציין כי התקן לפיו נבנים הגשרים בישראל הוא בטוח ודומה לתקן באירופה וכי הגשר שהתמוטט אתמול עבר בדיקת בטיחות וקיבל ציון גבוה במיוחד. "הגשר הוא משנת 1972, ובשנת 2009 הוא עבר שיקום", סיפר פרץ. "במרץ השנה הוא עבר תקן בטיחות בציון של למעלה מ-90 שמגדיר אותו כטוב מאוד. אנחנו עובדים על פי תקן חדש, מקביל לתקן האירופי, התקן הישראלי, אין לנו קריסות גשרים בתדירות שכיחה כזו".