אזרחים רבים צפויים לסבול מההקמה של הרכבת הקלה בגוש דן, ובימים אלה החלו העבודות להקמת התחנות התת-קרקעיות של הרכבת במטרופולין תל אביב. בחדשות 2 Online אנחנו מביאים לכם הצצה לקטע מהחלק שיושלם - בהדמיה ממוחשבת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בהדמיה ניתן לראות ממבט-על וממבט קרקע את מפלס הרחוב יהודה הלוי ואלנבי בתום העבודות שם. בין היתר, ניתן לראות את השינויים במדרכות ואת הירידות לתחנות התת-קרקעיות "אלנבי דרום" ו"אלנבי צפון". ההערכה היא כי הרחובות הללו יהיו מוכנים על פי ההדמיה כבר ב-2020, והרכבת תפעל ב-2021.

כבר חמישה חודשים שבנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) עורכים מפגשי הסברה באופן פרטני או בכנסים עם בעלי העסקים במקום. "כל בעל עסק שיש לו בעיה אישית שהוא רוצה לפתור מדבר עם נציגנו ואנו באים לקראתו", הסבירו שם.

דירות בתוואי יעברו מיגון אקוסטי מפני רעש

בעניין של אספקת סחורה, אחד מהסעיפים בחוזה עם הקבלן הוא שתתאפשר פריקה וטעינה של ציוד לחנויות השונות. אם זה לא יתאפשר, הקבלן בעצמו יעשה זאת.

מבחינת הולכי הרגל, תישאר גישה פתוחה לכל עסק שנמצא על תוואי התחנות התת-קרקעיות, ולגבי החניונים התקבלה החלטה שכל החניונים שהיו עד כה סמוכים לבתי העסק יישארו פתוחים.

ומה באשר לדיירים במקום? המשרד להגנת הסביבה פרסם הנחיות בעניין הזה, ובנת"ע כבר ביצעו מיפוי של כל הדירות שדורשות מיגון אקוסטי מפני הרעש. ישנם תושבים שהדירה שלהם כבר הותאמה.

הרכבת הקלה (צילום: חדשות 2)
כך זה ייראה ב-2020 | צילום: חדשות 2

עשר תחנות תת-קרקעיות יוקמו בקו האדום

הפרויקט מורכב מרשת מסועפת של קווי רכבת קלה ואוטובוסים מהירים רבי-קיבולת. לאורך הקו האדום, קו הרכבת הקלה הראשון, יוקמו עשר תחנות תת-קרקעיות, והעבודות להקמתן יצריכו פינוי תשתיות קיימות, בניית מערכות חדשות וביצוע עבודות שטח נרחבות.

על פי התכנון, חניוני "חנה וסע" יוקמו בשולי המטרופולין על מנת להקל על עומסי התנועה הצפויים. מחניונים אלו יופעלו שירותי הסעות (שאטלים) אל מרכזי הערים ואל מוקדי התעסוקה והמסחר.

חניוני "חנה וסע" יוקמו בגני יהושע ובחוף תל ברוך בתל אביב, באצטדיון המושבה בפתח תקווה ובמצפה מודיעין על כביש 443. בין היתר, ייערכו שינויים גדולים בקווי התחבורה הציבורית המפורטים באתר החברה.

לפניות לכתב: MatanH@Ch2news.tv

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של מתן חצרוני