המועמד שחולל סערה מבהיר את דבריו: ג'רמי גימפל, מס' 14 ברשימת "הבית היהודי" שעל פי הסקרים עשוי בהחלט לשמש כחבר כנסת מן המניין בקרוב מאוד, מסביר היום את התבטאויותיו שנחשפו ב"אולפן שישי" על כך שהיה שמח לכאורה, לו הר הבית היה מופצץ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

גימפל, ששוחח בלעדית עם כתבתנו סיוון רהב מאיר, העיד על עצמו: "ג'רמי גימפל הוא אחד מאנשי ההסברה היעילים שקמו במדינת ישראל", תוך שהוא מצטט את מה שנכתב עליו במשרד החוץ כהוקרה על פועלו למען ההסברה הישראלית בתפוצות.

אלא, שבאחת מההרצאות שהעביר בחו"ל אמר גימפל: "דמיינו שהכיפה המוזהבת הייתה מופצצת והיינו מניחים את אבן הפינה של המקדש בירושלים". דבריו נחשפו לראשונה ב"אולפן שישי", ועוררו סערה במערכת הפוליטית במהלך השבת.

הרצאה תמימה בתנ"ך?

"בשבת לא ידעתי מה קורה בכלל ובמוצ"ש נחת עליי תיק. פתחתי את הטלפון וראיתי שעליי לחזור להמון אנשים שחיפשו אותי. לא ידעתי מה קורה ומה עושים הלאה", תיאר גימפל לראשונה איך נחשף למהומה שנוצרה סביב דבריו.

"בסך הכל נתתי הרצאה תמימה בתנ"ך מספר עזרא. כשאמרתי מה שאמרתי, זה היה מעין פארודיה על הפנאטים שרוצים לפוצץ את הר הבית. אני מתנגד לזה, לא מסכים לזה ואפילו מצחיק אותי שאני צריך להגן על עצמי בעניין הזה. זו הייתה בדיחה", הבהיר מועמד "הבית היהודי" לכנסת.

"אני מרגיש פגוע"

"עבר זמנו של רעיון שתי המדינות" נפתלי בנ (צילום: חדשות 2)
בנט מאשים את נתניהו ב"קמפיין שפל" | צילום: חדשות 2

כשנשאל בכל זאת מה עמדתו בכל האמור למעמדו של הר הבית, אמר גימפל כי הוא נמצא במפלגה היחידה שהצהירה בגלוי שהיא מתנגדת להקמתה של מדינה פלסטינית ולחלוקת ירושלים. "אין אחד בבית היהודי שקורא לאלימות בהר הבית או לפוצץ שום דבר", הדגיש המועמד.

מפלגת "התנועה" בראשותה של ציפי לבני פנתה היום לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את גימפל מהמתמודדות לכנסת הבאה, במחאה על הדברים שאמר. "המפלגה של לבני עשתה את זה רק כי היא מחפשת כותרות. זה ספין תקשורתי, בגלל שהיא מאבדת מנדטים", האשים גימפל. "לא פסלו את זועבי, אז יפסלו אותי?", אמר.

גימפל התייחס גם למתקפה של יו"ר מפלגתו, נפתלי בנט על ראש הממשלה נתניהו אמש באולפן "פגוש את העיתונות". בנט האשים את נתניהו כי הוא פתח בקמפיין "שפל ומכוער" נגד הציונות הדתית. "אני מרגיש פגוע. מה שהליכוד עשה לרבנים של הציונות הדתית, מרצ עושים לרב עובדיה", אמר גימפל. "בליכוד מנסים לדחוף אותנו לסקטור מאוד רדיקלי. לכן הם כל כך פוחדים מבנט".