שמונה ימים לפני הבחירות לכנסת, העניק ראש הממשלה בנימין נתניהו ריאיון מיוחד ליונית לוי במהדורה המרכזית של חדשות 2. הוא התייחס, בין היתר, למהלכים הכלכליים שינקוט אם ייבחר לכהונה נוספת וניצל את הבמה כדי להשיב אש לעבר קודמו בתפקיד, אהוד אולמרט, שהאשים אותו בבזבוז סכומי עתק על "הזיות הרפתקניות", כלשונו, לתקיפה באירן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

על השאלה האם בכוונתו להעלות את המסים אחרי הבחירות השיב: "אני לא רואה שנצטרך לעשות את זה כי לקחנו את הדברים בחשבון. אולי השווקים יתאוששו והייצוא ייגדל. הגירעון באחוזים היה יותר גדול ב-2009 - אז הורדנו הרבה מההוצאות. זה לא מנע מאיתנו לדאוג לחינוך חינם מגיל שלוש, לטיפולי שיניים חינם ולהעלאת שכר המינימום".

עם זאת, סירב נתניהו להתחייב באופן מפורש לכך שנטל המסים על אזרחי ישראל לא יהפוך כבד יותר. "תהיה העלאה בתקציב, בניגוד למה שחושבים", הוא אמר - והסביר: "צריך לחשוב מה מעלים יותר ומה פחות. כדי לבנות את הכלכלה הוספנו מקומות עבודות כך ששיעור האבטלה בישראל היום הוא מהנמוכים במערב. אני לא רוצה להעלות מסים, זו לא הנטייה הטבעית שלי ואעשה כל שביכולתי כדי להימנע מזה. נעשה קיצוצים ותוספות. לכל אלו שדואגים לאוברדרפט הלאומי, אזכיר להם את השאלה במשא-ומתן הקואליציוני".

בזבוז של מיליארדים לשווא? "יצרנו יכולות התקפיות חיוניות"

סוגיה נוספת שאליה נדרש נתניהו הייתה ההאשמות שהטיח בו קודמו, אהוד אולמרט, שב"אולפן שישי" טען כי הממשלה הנוכחית הוציאה 11 מיליארד שקלים על היערכות לתרחיש צבאי רחב היקף נגד אירן. "לא בזבזנו שקל לשווא. השקענו בביטחון ישראל", אמר נתניהו.

הוא הוסיף: "פרט לאלה, יצרנו יכולות התקפיות לצה"ל שבאו לידי ביטוי גם ב'עמוד ענן', גם בזירות אחרות וגם ביכולת של מדינת ישראל להגן על עצמה מפני אלה שבאים להשמיד אותנו. אני חושב שהיכולות הללו הן חיוניות".

באשר לפער שבין בין תפיסתו בסוגיה לבין עמדתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר נתניהו: "אני מאוד מקווה שהסנקציות הבינלאומיות, שיש להן חלק לא מבוטל בהרתעה, יימשכו. הנשיא אובמה אמר שישראל חייבת להיות מסוגלת להגן על עצמה בכוחות עצמה. אני לא רוצה להיות במצב שהעם היהודי היה בו לפני 70 שנה, אז היינו צריכים להתחנן להגנה עלינו. אנחנו נהיה מסוגלים להגן על עצמנו מפני כל איום ולכן אני אני גאה בהתעצמות שעשינו".

"כל שטח שנפנה ייתפס על-ידי אירן"

האיחוד יפגע בו. אבו מאזן (צילום: רויטרס)
אבו-מאזן. ארכיון | צילום: רויטרס

בריאיון התייחס נתניהו גם לנעשה בזירה המדינית והביע אי אמון בהנהגה הפלסטינית הנוכחית.

"במזרח התיכון, כפי שהוא באמת, ייתפסו שטחים שנפנה על-ידי אירן", הוא הסביר - והוסיף: "ככל שנהיה חזקים נוכל להבטיח את עתידנו ולעשות שלום עם שכנינו. אני אעשה שלום אם יהיה מולי מי שלא מתחבק עם חמאס ומי שלא נותן קרדיט לאנשים שהמטירו רקטות על המדינה. אם אבו-מאזן יגיע למשא-ומתן בלי תנאים מוקדמים, הוא יימצא אותי בצד השני של השולחן".