הג'וב של כחלון - הרווח הפוליטי של נתניהו? ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הרווחה והתקשורת הפורש משה כחלון סיכמו הערב כי האחרון ימונה ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל. נתניהו: "כחלון האיש הנכון במקום הנכון, המטרה - להוריד את מחירי הדיור".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

במסיבת העיתונאים המשותפת שקיימו הערב נתניהו וכחלון, שנאסרה לשידור על ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות, פנה ראש הממשלה לשר הפורש ואמר: "אני מודה לך על שנענית לבקשתי לכהן בתפקיד. אנחנו מסמנים היום יחד מטרה - להוריד את מחירי הדיור, הם גבוהים מדי".

כחלון הדגיש בדבריו כי "לאוצר אין רצון למקסם את המחירים של הקרקעות, אלא רצון להוזיל את מחירי הדיור. כולנו בעלי ברית, בנק ישראל, האוצר, ראש הממשלה ובהמשך גם המנהל". הוא אמר כי מדובר במשימה קשה אך הבטיח: "נאפשר לכל אזרח, כפי שהיה לפני 30-40 שנה, להגיע לקורת גג".

מינוי כחלון נועד לצרכים פוליטיים?

עדיפות למשרתים בצבא (צילום: החדשות 2)
מוציאים האחריות לנושא הדיור מידי ש"ס | צילום: החדשות 2

השר הפורש הסביר שקיבל את בקשתו של נתניהו והדגיש: "אין לי ספק שאקבל את אותו גיבוי כפי שקיבלתי בתקשורת מראש הממשלה. כך נוכל להביא את הבשורה החשובה הזו לחיילים משוחררים, זוגות צעירים, אנשי פריפריה ומרכז".

מינויו של כחלון לתפקיד החשוב מתבצע ככל הנראה במכוון בעיתוי הנוכחי, פחות מיומיים לבחירות. ההצהרה המשותפת של נתניהו וכחלון נועדה כפי הנראה למנוע את בריחת המצביעים מהליכוד ועל מנת לבלום את מגמת הירידה בסקרים של מפלגת השלטון בשבועות האחרונים.

נתניהו הוציא את האחריות על תחום הדיור מידי ש"ס

בתפקיד מחזיק כיום שר הבינוי והשיכון מש"ס אריאל אטיאס, כמו כל שרי הבינוי והשיכון שקדמו לו, שהחזיקו בתפקיד באופן מסורתי. במהלך המינוי של כחלון, מבקש נתניהו להוציא את האחריות על תחום הדיור מידי ש"ס ולהעבירה לליכוד. צעד זה תואם את הצהרות נתניהו לפיהן תיק הבינוי והשיכון יישאר בידי הליכוד ביתנו בממשלה הבאה.

עם ההודעה על המינוי אמר נתניהו: "אני בטוח שיחד עם השר כחלון נוריד את מחירי הדיור כפי שהורדנו את מחירי הסלולר. אני מברך על כך שלקח על עצמו את המשימה החשובה הזו ואני מבטיח לתת לו את כל הגיבוי כפי שעשיתי ברפורמות בשוק התקשורת".

ראש הממשלה הוסיף כי הוא מתחייב שיוריד את מחירי הדיור והצהיר כי תפקיד יו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל יועבר לאחריות משרד ראש הממשלה לאחר הבחירות. "משה כחלון הוא האיש הנכון בזמן הנכון להובלת הוזלת מחירי הדיור", סיכם.

ממטה הליכוד-ישראל ביתנו נמסר בתגובה לאיסור שידור מסיבת העיתונאים כי "היום אסר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית את שידור הודעת ראש הממשלה על מינויו של השר משה כחלון ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל, זאת בשעה שבערוצי בטלוויזה השונים, שודרו כינוסים של הבית היהודי, התנועה וקדימה. בכוונת הליכוד-ישראל ביתנו לפנות מחר בבוקר, שוב, לשופט ולוועדה בבקשה להסיר את הצו הגורף ולהתיר את שידור הודעת ראש הממשלה על מינויו של השר כחלון ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל".