"אלכוהול בעלות של שכר חודשי". לבני (צילום: חדשות 2)
לבני בכנס השקת הקמפיין. שלשום | צילום: חדשות 2

נגד התנועה: כמה מהח"כים שעזבו את 'קדימה' והצטרפו רק בשבוע שעבר למפלגתה החדשה של ציפי לבני "התנועה" שוקלים לעזוב אותה כיוון שלא שובצו במקום ריאלי ברשימה לכנסת ה-19. כך פורסם הבוקר בעיתון "מעריב".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

על פי הדיווח, נשמעות טענות קשות נגד יושבת ראש התנועה מפי מי שהיו חבריה לסיעה וחברו למפלגתה החדשה רק בשבוע שעבר. עיקר הביקורת נשמעת מכיוונם של שלושה חברי כנסת שהתפלגו מקדימה כדי להצטרף ללבני: שלמה מולה, רוברט טיבייב וח"כ ד"ר רחל אדטו.

חברי הכנסת שנחשבו מקורבים ללבני גם לאחר שפרשה מקדימה והצטרפו למסגרת החדשה שהקימה כמעט ללא היסוס נותרו מאוכזבים, ממורמרים וכועסים על לבני על שלא שיבצה אותם במקום ריאלי ברשימה לכנסת. הם אף התבטאו בחריפות בשיחות סגורות נגדה ונגד התנהלותה.

"אנחנו בכלל לא מעניינים אותה. היא רק רצתה שנעבור למפלגה שלה בשביל לקבל את כספי מימון הבחירות", הטיח בלבני אחד מחברי הכנסת בשיחות עם מקורביו. "היא השתמשה בנו וזרקה אותנו לכלבים", הוסיף. עדות לסדקים הראשונים ב"תנועה" ניתן לזהות גם בנסיעתה הבהולה של לבני עד לנתיבות כדי להיפגש עם ח"כ טיבייב ולשכנעו שלא לפרוש.

טיבייב, ששובץ במקום ה-14 ברשימה לכנסת, נעדר מאירוע השקת הקמפיין של המפלגה שלשום. גם ח"כ אדטו, ששובצה במקום ה-16 בחרה להיעדר מהאירוע - מה שמעיד על המתיחות הרבה במפלגה הצעירה.

"איים לתקוף את לבני - והוקפץ בדירוג"

איים והוקפץ בדירוג? ח"כ מולה (צילום: חדשות 2)
איים והוקפץ בדירוג? ח"כ מולה | צילום: חדשות 2

גם ח"כ שלמה מולה, הנחשב למקורב מאוד ללבני, נדחק למקום נמוך יחסית ברשימה - המקום ה-12, שעל פי הסקרים נחשב לא ריאלי. אלא שלאחר שאיים לתקוף את לבני במסיבת עיתונאים שיכנס, הוא קודם משמעותית והוצב בסופו של דבר מקום השמיני ברשימה, הנחשב לריאלי.

חברי כנסת אחרים שחברו ללבני ועזבו את קדימה, שובצו במקומות גבוהים יותר: מאיר שטרית במקום ה-5 ויואל חסון במקום ה-7. ממפלגת "התנועה" נמסר בתגובה לדיווח: "השקנו את הרשימה הכי טובה שיש ויצאנו לדרך".