התחבט. ימיני
התחבט. ימיני | צילום:

עיתונאי "מעריב", בן דרור ימיני, הודיע אמש ליו"ר "התנועה" ציפי לבני כי לא יצטרף למפלגתה ולא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. בטור שפורסם הבוקר בעיתון, חושף ימיני את תהליך ההתחבטות שעבר מרגע הצעתה של לבני ועד ההחלטה שלא לעבור לפוליטיקה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"הסיפור נפל עליי בהפתעה", סיפר ימיני, "רק ביום שישי, לפני שהדילמה הוצבה בפניי, פרסמתי מאמר שעסק במפלגות המרכז, או כאלה שהן מצג שווא של מפלגות מרכז". ימיני הוסיף כי "כתבתי שאם יש סיכוי למפלגה החדשה (של לבני), הוא מצוי בכך שהרשימה תהיה הרבה יותר לאומית וציונית ואפילו עם גוון ימני, רחמא ליצלן".

ימיני הסביר את ההתלבטות לאחר הצעתה של יו"ר "התנועה": "התחבטתי. עיתונאים זריזים מצאו לנכון להלקות בי גם על עצם ההתחבטות הקצרה. להם הכל ברור, לי קצת פחות". ימיני הוסיף כי בנוסף להתלבטות האם להצטרף ללבני, ליוותה אותו גם התלבטות אתית: "למרות התקדימים של עיתונאים אחרים, אני לא יכול להיות גם עיתונאי וגם 'מתחבט' - הרי כל מאמר שאכתוב יהפוך לתעמולה".

אתמול, בשעות הערב, הסתיימה התלבטותו של ימיני בהודעתו כי לא יחבור לשורות "התנועה". "אני מבין את הצורך ב'משמעת סיעתית'", הסביר ימיני, "זה כורח המציאות. על רקע הדעות שלי, שמשתדלות להתגבש לגופו של עניין, זה עלול להקשות עליי את החיים".