יושבת ראש מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ' ייחסה בריאיון ל"פגוש את העיתונות" את האיחוד בין מפלגת הליכוד למפלגת ישראל ביתנו להתחזקות, לטענתה, של מפלגתה בסקרים. "מפלגת העבודה היא השנייה אחרי הליכוד, גם נתניהו מבין את זה ולכן הוא הלך למהלך הזה. בסקר של מינה צמח מהשבוע שעבר העבודה עקפה את הליכוד במספר המנדטים שקיבלה", סיפרה יחימוביץ'.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בנוגע לאפשרות שמפלגתה תיכנס לקואליציה עם אנשי "הליכוד ביתנו", ענתה יו"ר העבודה כי "הסיכוי שאשב איתם בממשלה נראה כמעט דמיוני". בנוגע לחבירה למפלגות אחרות אמרה: "השותפים הטבעיים שלי הם כל מפלגות הקשת הפוליטית, למעט אולי מיכאל בן ארי, ששותפות איתן תאפשר שינוי מבני ומהותי".

עם זאת טענה יחימוביץ' כי "חלוקה לגוש ימין וגוש שמאל אך ורק בהיבט המדיני היא חלוקה ישנה שאבד עליה הקלח, יש היום הגדרה פוליטית חדשה של בני אדם. יש סקרים שמראים שמצביעי ליכוד מתלבטים האם להצביע למפלגת העבודה".

יחימוביץ' הסבירה את המשימות שעומדות לנגד עיניה במערכת הבחירות הזאת. "אנחנו מרימים את דגל השלום, העבודה היא מפלגה שוחרת פשרה טריטוריאלית פרגמטית, אבל במשך עשורים המערכת הפוליטית הגדירה את עצמה אך ורק על פי אסכולה מדינית, ובכך שחקנו את מעמד הביניים והגענו לפערים בלתי נתפסים". יחימוביץ' הבהירה כי לדעתה "מדינה חזקה שיודעת לעשות שלום וגם להתגונן במלחמה - זאת מדינה שקודם כל יודעת להגן על החלשים שלה".

"ללבני יש מקום במערכת הפוליטית; השיבה של אולמרט לחיים פוליטיים לא מקובלת"

אולמרט ולבני בתקופת ממשלתו (צילום: רויטרס)
"לבני ראויה, אולמרט לא" | צילום: רויטרס

לשאלה האם נפגשה עם ציפי לבני והציעה לה להצטרף למפלגתה ענתה יחימוביץ' כי היא שומרת על דיסקרטיות. "אני נפגשת עם סדרה אינסופית של אנשים מאוד טובים, אבל א'-ב' של התנהגות הגונה בפוליטיקה היא לא לקיים את הדיון על זה באולפן טלוויזיה", אמרה יו"ר העבודה והוסיפה כי "ללבני יש מקום במערכת הפוליטית, היא אחד האנשים היחידים שמביאים איתם מנדטים".

בתגובה לאמירתו של יצחק בוזי' הרצוג אמש בראיון לערוץ הראשון, בו אמר כי גם אולמרט יכול להיות מספק שתיים במפלגת העבודה, הבהירה יחימוביץ': "השיבה של אולמרט לחיים הפוליטיים לא מקובלת עליי, הוא אדם שהורשע בדין. לא ייתכן שאדם שיושב על ספסל הנאשמים בתיק אחד ושהפרקליטות מגישה ערעור על זיכויו בתיק אחר ירוץ לפוליטיקה". בנוסף, תקפה יחימוביץ' את אולמרט ואת תפקודו כראש ממשלה ואמרה כי "הוא היה ראש ממשלה גרוע שהוביל את המדינה לשתי מלחמות, הגדיל את הפערים ולא קידם את המדינה במאום".