לאחר הביקורת החריפה שהטיחה במפלגת הליכוד-ביתנו ובראש הממשלה בנימין נתניהו, יושבת ראש העבודה שלי יחימוביץ' כינסה מסיבת עיתונאים במטה המפלגה בתל אביב והודיעה: "לא אצטרף לממשלת נתניהו". את מסיבת העיתונאים העברנו בשידור חי כאן בחדשות 2 באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מתלבטים במי לבחור? מצפן הבחירות יגיד לכם 

"קיבלנו כאן חברי הכנסת המועמדים החלטה פה אחד ובתמימות דעים מוחלטת שאני חייבת לומר, ריגשה אותי. זו החלטה מאוד מאוד צלולה וברורה, יש רק שתי אפשרויות - או שמפלגת העבודה בראשותי תרכיב את הממשלה הבאה או שננהיג את האופוזיציה מול הממשלה, אין דרך אחרת", אמרה יחימוביץ' בפתח דבריה. "בשבוע האחרון קרו כאן כמה דברים שהפכו את התמונה למאוד מאוד ברורה, הכל התברר בכל התחומים. הובררו לגמרי תכניותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באשר לתקציב הגזירות האכזרי ביותר שהיה פה אי פעם שיחולל כאן גיהינום חברתי וכאוס כלכלי".

"ג'ונגל פרוע בתחום החברתי-כלכלי"

יו"ר העבודה אמרה כי ככל שהליכוד-ביתנו נחלש, כך גברה התחרות "הפרועה וההזויה בין בנט לבין נתניהו-ליברמן, בין הפייגלינים בליכוד לאורית סטרוקים של בנט, להשתטחות על הר הבית, דיבורים על טרנספר, על סיפוח יהודה ושומרון, תוסיפו לזה את כתב האישום החמור נגד מספר 2 שותפו ונאמנו של נתניהו. איווט ליברמן - אדם מושחת".

יחימוביץ' גם הזהירה מתרחיש בו נתניהו ייבחר מחדש. "יש כאן הקצנה מאוד מאוד קשה בכל תחום אפשרי. בתחום הכלכלי והחברתי - ג'ונגל פרוע לחלוטין, בתחום המדיני - ההסלמה בימים האחרונים, בתחום שלטון החוק - בוז עמוק לשלטון החוק", ציינה. "אני לא רוצה לדמיין מה יקרה לשלטון החוק ומוסדות החוק אם נתניהו ושותפיו ישובו להיבחר".

"נאבק בכל הכוח להחליף את נתניהו"

היא הבהירה כי למרות המחלוקת האידיאולוגית ההיסטורית בין העבודה לליכוד בתחומים שונים שעל סדר היום, היא דווקא חשה בעבר כבוד לליכוד על "חמשת הממ"ים המפורסמים של ז'בוטינסקי- מזון, מעון, מלבוש, מרפא, מורה". יחימוביץ' הזכירה כי לא פסלה בעבר ישיבה בממשלת נתניהו, אך האירועים האחרונים הביאו אותה להחלטה הצפויה. 

מנהיגת העבודה הביעה נכונות להילחם עד הסוף בקרב על ראשות הממשלה: "כל המפלגות ללא יוצא מהכלל הכתירו את נתניהו למלך ישראל כאילו נגמרה מערכת הבחירות, והו מנהלות איתו משא ומתן בגלוי ובסתר. אני לא מקבלת את התבוסתנות הזאת, אנחנו בדמוקרטיה ויש בחירות. אנו נאבק בבחירות בכל הכוח כדי להחליף את שלטון נתניהו".

היא קראה לציבור וגם לבוחרי הליכוד לשנות כיוון ולהצביע למפלגת העבודה. "כל מי שמאמין בכלכלה הוגנת, חברה צודקת, חתירה לשלום, ושלטון החוק צריך להצטרף למהלך שלנו, להודיע כמונו שאין אופציה של חבירה לנתניהו אך יש אופציה של לנצח את נתניהו - האופציה קיימת".