ההמתנה הסתיימה: בתום מערכת בחירות סוערת נפתחו הבוקר 10,132 הקלפיות ברחבי הארץ ו-5,656,705 בעלי זכות הבחירה ייצאו לממש את זכותם הדמוקרטית ולבחור את נציגיהם לכנסת הקרובה. את יום הבחירות נלווה כאן בחדשות 2 באינטרנט בשידורים חיים ודיווחים מהמוקדים השונים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מנהיגי המפלגות השונות, שעדיין נאבקים על מאות אלפי הקולות הצפים, צפויים להיות מראשוני המצביעים, זאת על מנת לנצל את המשך היום לשכנוע הבוחרים - רגע לפני ההכרעה הסופית. עד למועד סיום ההצבעה בשעה 22:00, יסיירו המתמודדים בין הקלפיות ויפקחו מקרוב על עבודת המטה שנועדה להביא את המצביעים לקלפי.

ראשון המנהיגים שהצביעו הוא גם זה שצפוי להיות המנצח שלהן - ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיע עם משפחתו בהרכב מלא לקלפי בשכונת רחביה בירושלים. נתניהו יצא מאחורי הפרגוד וחשף את פתק ההצבעה שלו עם האותיות מחל. בנו יאיר ניצל  את ההזדמנות וקרא גם לצעירים להצביע עבור מפלגתו של אביו.

רה"מ נתניהו בקלפי בירושלים (צילום: מטה הסברה ליכוד)
רה"מ נתניהו בקלפי בירושלים | צילום: מטה הסברה ליכוד

אחרי נתניהו הגיע גם מי שאמור להיות ראש המפלגה השנייה או השלישית בגודלה החל ממחר - מנפתלי בנט שהגיע עם רעייתו לקלפי ברעננה ואמר כי "יש הרגשה של הרבה תקווה שמשהו חדש יתחיל". אחריהם הצביעו הרב אריה דרעי מש"ס בירושלים, הנשיא פרס גם כן בבירה ושר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן שמימש את זכותו הדמוקרטית ביישובו נוקדים שבשומרון.

הפתעת הבחירות. בנט (צילום: רויטרס)
נפתלי בנט ורעייתו הבוקר ברעננה | צילום: רויטרס

בוועדת הבחירות המרכזית מביעים אופטימיות שהשנה יירשם אחוז הצבעה גבוה במיוחד בבחירות לכנסת ה-19. מדובר ביום השיא של הוועדה, שמתכוננת לאירוע בשנה האחרונה וביתר שאת בשלושת החודשים האחרונים - מאז הוכרז תאריך הבחירות. "אנחנו מקווים ל-70% הצבעה בבחירות הנוכחיות", אמרו בכירים בוועדה לחדשות 2 באינטרנט.

11.4% הצבעה עד כה (צילום: רויטרס, AP)
הפרגוד כבר מוכן, ארכיון | צילום: רויטרס, AP

לא רק הפוליטיקאים והפוליטיקאים לעתיד, גם במד"א ובמשטרה נערכים ליום הבוחר. במגן דוד אדום העלו את הכוננות לרמה ג' - הגבוהה ביותר. זאת בשל היום העמוס שצפוי בקלפיות אבל גם בכל ברחבי הארץ בשל יום השבתון. מזג האוויר, אגב, צפוי להיות נעים במיוחד.

יום הבחירות הוא לא רק חגיגה דמוקרטית אלא גם יום הפנינג בו מנצלים מיליוני אזרחי ישראל את יום השבתון ומזג האוויר הנאה על מנת לטייל בטבע ובאתרי המורשת. באתר החרמון צפויים הבוקר עומסים כבדים של בוחרים נועזים שיוצאים לסייר בשלג שנותר ממערכת החורפית האחרונה.

בחירות 2013 - המדריך המלא:

זהו יום הבוחר: כל מה שצריך לדעת

לא יודעים איפה אתם מצביעים? הנה רשימת הקלפיות המלאה

אחרי שהצבעתם: כיצד מחשבים את חלוקת המנדטים בין המפלגות?