"שלטון העם, על ידי העם, למען העם" - את ההגדרה הזו לדמוקרטיה תבע אברהם לינקולן אי שם במאה ה-19, והיום שוב תגיע לפתחם של אזרחי ישראל הזכות להצביע ולעצב את השלטון בעצמם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

זהו יום הבוחר: כל מה שצריך לדעת

כאן בחדשות 2 אנו נלווה את יום הבחירות בשידורים ודיווחים מהמוקדים השונים, נעקוב אחר המועמדים וגם נספר על התקלות, בתקווה שלא יהיו. שידורי ערוץ החדשות באינטרנט יחלו בשעות הבוקר, ויימשכו אחר הצהריים ובערב בשידורי הטלוויזיה. ב-21:40 נחל את משדר הבחירות המרכזי.

בוועדת הבחירות המרכזית ובמפלגות השונות מקווים שכמה שיותר אנשים מבין 5,656,705 בעלי זכות הבחירה בישראל ייצאו היום ל-10,132 הקלפיות השונות - בהן 194 מוצבות בבתי חולים ועוד 57 בבתי סוהר ובתי מעצר. 1,550 מהקלפיות הן בעלות נגישות מיוחדת למוגבלים בניידות.

לא יודעים איפה אתם מצביעים? הנה רשימת הקלפיות המלאה

בשעה 7:00 ייפתחו הקלפיות, וייסגרו ב-22:00. כל בוחר יכול להצביע רק בקלפי שבה נרשם שמו, ולהזדהות באמצעות תעודת זהות, דרכון ישראלי בתוקף או רישיון נהיגה בתוקף. גם המועמדים שיצביעו לאורך היום ייאלצו להזדהות באמצעים אלה.

ישורת אחרונה: הערב יורד על המטות. צפו בדיווח המלא (צילום: AP)
הערב שלפני. ישראל בוחרת | צילום: AP

בסיום הליך ההצבעה בשעה 22:00 בערב, יתחיל שלב ספירת הקולות. החדר שבו מוצבת הקלפי יינעל, מנעול תיבת הקלפי יישבר - והפתקים יוצאו מהמעטפות שבקלפי. לאחר הליך בדיקה של חברי ועדת הקלפי, ייספרו הפתקים ויסווגו על פי הרשימות המתמודדות בכנסת.

לא רק הפוליטיקאים והפוליטיקאים לעתיד, גם במד"א ובמשטרה נערכים ליום הבוחר. במגן דוד אדום העלו את הכוננות לרמה ג' - הגבוהה ביותר. זאת בשל היום העמוס שצפוי בקלפיות אבל גם בכל ברחבי הארץ בשל יום השבתון. מזג האוויר, אגב, צפוי להיות נעים במיוחד.