המאבק בליכוד-ביתנו לנסות ולבלום את זליגת הקולות לבית היהודי הביא השבוע לרף מתח חדש בין שתי הרשימות, אחרי שבמפלגת השלטון השיקו קמפיין חדש ותקיף שנועד לחשוף את "עמדותיהם האמיתיות" והקיצוניות - לכאורה - של אנשיו של נפתלי בנט. באולפן התכנית "שש" עם עודד בן-עמי התעמתו הערב בסוגיה ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) ומועמדת הבית היהודי לכנסת, איילת שקד.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

את הדיון פתחה ח"כ חוטובלי שאמרה: "אני גאה להיות בת לציונות הדתית, להיות חלק ממפלגת שלטון - ולהשפיע. יש לי הרבה חיבה לבית היהודי, אבל בציבור הדתי יש סוג של נאיביות במחשבה שהם יביאו בשורה גדולה. יש בשורה אחת שהיא הליכוד".

שקד, מצדה, תקפה את חוטובלי על הקו התקיף שמובילה מפלגתה - והתמקדה בטענה שלפיה חברים ברשימה אישים התומכים בהדרת נשים: "אני המומה מהקמפיין השוביניסטי של הליכוד, שמלא שקרים וסילופים כלפי הבית היהודי: הרב בן-דהאן הוא מתיר עגונות סדרתי, נלחם על כל גט ונאבק למען הנשים העגונות. אם הרב דב ליאור תומך בהדרת נשים, חשוב לציין שגם השר גדעון סער מגיע אליו. שבליכוד לא יתייפייפו".

מי יותר ימנית ומי עשתה יותר?

"עבר זמנו של רעיון שתי המדינות" נפתלי בנ (צילום: חדשות 2)
נפתלי בנט | צילום: חדשות 2

בהמשך, העדיפה חוטובלי לנסות ולהדגיש את היתרונות היחסיים של מפלגתה. "ציבור הבוחרים צריך לתמוך בעשייה", היא אמרה. "בליכוד יש עשייה, אבל המפלגה הזאת (הבית היהודי) היא סקטוריאלית. נתניהו לא רק ישים את הנשים בחזית הבמה, אלא גם ימנה נשים לתפקידי שרות. לאורך כל הדורות תמכו ממשלות הליכוד בנשים: גדעון סער הוא הגבר הראשון שמונה ליושב-ראש הוועדה לקידום מעמד האישה, ולימור לבנת עשתה רבות למען הנשים".

חוטובלי תקפה בחריפות את מועמדי הבית היהודי וכינתה אותם "חבורת אנשים שלא עשתה הרבה בחיים שלה". באשר להבדלים האידיאולוגיים בין שתי המפלגות אמרה: "זה מגוחך לחשוב שאיילת (שקד) יותר ימנית ממני".

שקד, לעומתה, המשיכה ומחתה: "מדוע כל הקמפיין של הליכוד מתמקדם בבית היהודי? למה אתם לא מראים את ההישגים שלכם? הליכוד לא טיפל בפערים החברתיים ובמצוקת הדיור גם כשהייתה לו קואליציה ענקית. כשמגיעים לדברים החשובים, הם לא פועלים".