שעות אחרי שאלוף (מיל') אורי שגיא הודיע במפתיע על פרישתו מההתמודדות על מקום ברשימת העבודה בבחירות הקודמות, התפזר הערב מסך הערפל סביב נסיבות המהלך: לחדשות 2 נודע כי בניגוד להצהרתו הרשמית שלפיה קיבל את ההחלטה "מסיבות בריאותיות", נאלץ מי שאמור היה לשמש ה"ביטחוניסט" לעזוב בעקבות מידע שהגיע בימים האחרונים ליושבת-ראש המפלגה, שלי יחימוביץ', מאישה שטענה ששגיא ביצע בה לכאורה מעשה פלילי לפני שנים רבות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

המידע על המקרה נשמר תחילה בסוד בין כמה גורמים בעבודה. בעקבותיו התקיימו התייעצויות שהובילו לשיחה שנערכה הבוקר בין יחימוביץ' לבין שגיא, שבסופה פורסמה ההודעה הדרמטית על פגישתו. בתגובה על הדברים אמר הערב: "היום התברר לי, לאכזבתי, שעליי להתמודד עם האשמות והכפשות עלומות שפשרן לא נאמר לי עד עתה, מלבד העובדה שמדובר באירוע שהתרחש כביכול לפני 39 שנים".

הוא הוסיף כי "על אף שאין לכך שום תקפות משפטית או ציבורית, ברור לי שהעיסוק בדברים עלול לפגוע בבריאותי שלי ושל משפחתי. ההודעה על פרישתי נועדה, בין היתר, להימנע מעיסוק בכך".

שגיא מילא בעברו שורה של תפקידים בכירים - ובהם ראש אגף מודיעין, מפקד חיילות השדה, אלוף פיקוד דרום ומח"ט גולני. נוסף על כך, הוא עמד בראש צוות השיחות עם סוריה בין 1999-2000. מאוחר יותר כיהן יו"ר מועצת המנהלים של "מקורות". לפי התכנית, אמור היה שגיא להתברג אל משבצת ה"ביטחוניסט" ברשימת העבודה.

יחימוביץ' הגיבה בצהריים: "מכבדת את החלטתו"

"מעשה מגונה". יחימוביץ' (צילום: AP, חדשות)
יחימוביץ'. תגובה קרירה | צילום: AP, חדשות

בשעות הצהריים הוא הודיע על פרישתו, שלטענתו נבעה מסיבות "אישיות, בריאותיות ומשפחתיות". עבור יחימוביץ' הייתה זו מכה גדולה, בעקבות התפקיד הבכיר שמילא שגיא. היא הסתפקה בתגובה קצרה על כך ואמרה : "שגיא תרם רבות למדינה ואני מכבדת את החלטתו".

כשרק חבר למפלגה, הייתה תגובתה על כך נלהבת בהרבה. "הוא מביא איתו רקע צבאי ומדיני מרשים ותרומה רבה לביטחון ישראל, משולבים בתפיסת עולם מגובשת על החברה הישראלית ומודעות חברתית עמוקה", לשון הדברים.

שגיא עצמו אמר אז כי "הספינה שעל סיפונה אנו נמצאים משייטת ליעד שאינו ברור לי. עתה זה הזמן להירתם ולהשפיע על הדרך, כדי שמדינת ישראל תעלה שוב על הנתיב הנכון. יש תקווה בכוחה של שלי יחימוביץ להוביל את המדינה לשינוי הנדרש".