עתר לבג"צ. ח"כ שי (צילום: חדשות 2)
"יחימוביץ' היא האדם הנכון", ח"כ שי | צילום: חדשות 2

ח"כ נחמן שי הודיע הערב כי הוא עוזב את מפלגת קדימה. שי צפוי להתמודד במפלגת העבודה, ועדכן את יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' בהחלטתו. "זה הזמן לחשוב בגדול, לפעול בגדול ולאחד כוחות מתוך אחריות לאומית וערכית. מפלגת העבודה מציבה אלטרנטיבה חדה וברורה למפלגת נתניהו-ליברמן. זוהי דרך חברתית, כלכלית ומדינית שתבטיח את עתידה של מדינת ישראל כמדינת חוק, מדינה יהודית-דמוקרטית", אמר שי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אני מאמין ששלי יחימוביץ' היא האדם הנכון כיום להוביל את מדינת ישראל לשינויים הנדרשים, ואני תומך בה לראשות הממשלה". הוסיף שי.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', ברכה על הצטרפותו של דובר צה"ל לשעבר ואמרה כי "ח"כ שי הינו מהח"כים המצטיינים בכנסת, ולאור עמדותיו בתחומים שונים היה צפוי כי ימצא בית במפלגת העבודה. אשמח לראות אותו כחבר כנסת מטעם העבודה".

ח"כ שי ניהל מגעים בחודשים האחרונים עם יחימוביץ' למען הצטרפות למפלגה, ועם זאת המהלך לא הבשיל עד עתה משום ששי, יחד עם חברים נוספים בקדימה, החליטו להמתין לחזרתה של ציפי לבני לזירה הציבורית. עם זאת, כיוון שלבני לא החליטה עדיין האם בכוונתה לחזור, ובשל הפריימריז המתקרבים, החליט שי לעשות את המהלך ולעבור למפלגת העבודה.

האם ייכנס לכנסת ה-19?, שאול מופז (צילום: AP)
נשאר לבד. מופז, ארכיון | צילום: AP

השבוע האחרון סימן יותר מכל את התפרקותה של קדימה, כאשר לא פחות מחמישה חברי הכנסת נטשו אותה: ח"כ אריה ביבי, ח"כ רוחמה אברהם-בלילא, ח"כ נינו אבסדזה וח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ, אליהם הצטרף כאמור ח"כ שי. יצוין, כי גם חבר הכנסת עתניאל שנלר צפוי להודיע בתחילת השבוע על עזיבת קדימה, ככל הנראה לשם התמודדות בליכוד, אם כי אופציות נוספות (כדוגמת מפלגת הבית היהודי) קיימות מבחינתו על הפרק.