"אם ביבי מצטלם - גם אנחנו" זועבי בקלפי (צילום: חדשות 2)
"אם ביבי מצטלם - גם אנחנו" זועבי בקלפי | צילום: חדשות 2

כמו בכל מערכת בחירות המגזר הערבי מושך אליו הרבה עניין, לא בהכרח בשל אחוזי הצבעה גגבוהים, אלא בגלל ההפרעות והתקלות שנשרמות שם באחוזים גבוהים יותר מאשר בשאר האוכלוסייה. הבוקר ניסו חברי הכנסת הערבים לתאר תמונה שונה והזמינו לקלפיות את ערוצי התקשורת בערבית ובעברית, בבקשה לתעד את הצבעתם. חברת הכנסת חנין זועבי מבל"ד הסיברה את הצעד ואמרה כי "אם ביבי מצטלם - גם אנחנו נצטלם".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

עימות ראשון נערך שם, בקלפי בנצרת שבו הצביעה ח"כ זועבי, כאשר יו"ר הקלפי מנע מנבילה אספניולי המתמודדת מטעם חד"ש לצלם בווידאו את הצבעתה. פעילי חד"ש במקום לא שמעו להוראות יו"ר הקלפי, ורק קצין משטרה הצליח להפריד בסופו של דבר את הניצים.

המתמודדים והבוחרים מהמגזר מצביעים משעות הבוקר בקלפיות הפזורים ברחבי הארץ בשיעורי הצבעה שעומדים נכון לשעה 12:30 על קרוב לעשרה אחוזים. אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר נרשמו בכפר מוקיבלה - 15% עד כה, בכפר עילבון - 13%. אחוזי ההצבעה הנמוכים ביותר במגזר עד כה נרשמו במע'ר, שם הצביעו 4% בלבד עד הצהריים.

בוחרים מתלוננים: קונספירציות כדי להוריד את אחוזי ההצבעה

בעוד שהבוחרים ממשיכים לזרום לקלפיות, מתחילות להישמע טענות על ליקויים בקשר לעבודתה של ועדת הבחירות המרכזית. תושב טייבה שהגיע הבוקר לקלפי בעיר הופתע לגלות את פתקי המפלגה "אלאמל" (הק), אשר משכה לפני יומיים את מועמדותה. "צריך להוציא את הפתקים שלה כדי שלא יתבזבזו קולות סתם", סיפר תושב העיר.

פתקים (צילום: חדשות 2)
פתקי הק בקלפי למרות שהמשפלגה פרשה | צילום: חדשות 2

חמד סרחטן, תושב הכפר נחף שליד הכרמל אף חושד בקונספירציה של הועדה שנועדה להפחית את אחוזי ההצבעה במגזר; חמישה בוחרים במשפחתו שובצו להצבעה בחמישה קלפיות שונים. "ההליך הדמוקרטי לוקח לי שעות במקום דקות. לא נכון בלפזר בני משפחה אחת ב4-5 קלפיות."

עד כה לא נרשמו אירועים בולטים בהליך ההצבעה במגזר, פרט לתקרית מעט מוזרה הבוקר בסכנין, שם התעמתו שני גברים על הזכות לשלשל את הפתק הראשון לקלפי עם פתיחתו ב-7:00.