לאחר הסערה שעוררה התבטאותו על נכונות לסרב פקודה במקרה של פינוי יישובים יהודיים, השתתף יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בעימות של תנועת "עתיד כחול לבן", שנערך באוניברסיטת תל אביב ויצא למתקפה חריפה נגד ראש הממשלה. "בנימין נתניהו בעבור שליש מנדט פגע באחדות צה"ל", האשים בנט שאמר כי הליכוד מפרסם מודעות נגדו בעיתונים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

את הדברים מעוררי המחלוקת אמר בנט בתכניתו של ניסים משעל ביום חמישי האחרון. אותו משעל גם מנחה את העימות המתנהל באוניברסיטה, בו משתתפים גם עמיר פרץ, ציפי לבני, הרב שי פירון, ציפי חוטובלי, יצחק בוז'י הרצוג וזהבה גלאון.

בפתח דבריו טען בנט כי גילה הבוקר בעיתון מודעות אנונימיות נגדו בעיתון, מנחה האירוע משעל אמר בתגובה כי השר גלעד ארדן אישר הבוקר כי הן במימון הליכוד. לאחר מכן, המשך יו"ר הבית היהודי לנסות ולהסביר את דבריו. "בחמישי האחרון התבטאתי אצל ניסים ועברתי שבת לא פשוטה לא בגלל המנדטים, שלדעתי רק נרוויח מזה, אלא בגלל הסוגיה המהותית".

"צה"ל יש לנו רק אחד"

"אני יודע שמאות אלפי צעירים וחיילים מסתכלים עלינו באופן אישי", הדגיש. "אני רוצה להבהיר שהפקודה לפנות כפר ערבי או התיישבות יהודית על פי החלטת ממשלה זה דבר נורא אבל זה מתנגש מול ערך אחר - הציות לחוק. בהתנגשות הקשה מנשוא בין שני הערכים האלה אני קורא לכל חייל בצה"ל כולל אני, רס"ן במילואים, לקיים את פקודות צה"ל כי צה"ל יש לנו רק אחד. כי אם כל אחד יעשה כרצונו משמאל ומימין לא יהיה לנו צבא ולא מדינה".

דבריו של בנט ביום חמישי האחרון גררו ביקורת חריפה בקרב פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית. בריאיון לדני קושמרו ורינה מצליח תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את ההתבטאות והבהיר: "מי שתומך בסרבנות לא יהיה שר בממשלה".

בנט: "גם כשחשבו שהעולם שטוח התברר שכולם טעו"

"הסכמה למדינה פלסטינית תיגמר באסון. אני מבין שזה לא ממש פופולרי, לא אכפת לי שכל היושבים כאן קוראים למדינה פלסטינית", הדגיש בנט. "גם כשכל העולם חשב שהעולם שטוח התברר שכולם טעו".

לדבריו של בנט ענה החבר החדש בתנועה בראשות ציפי לבני, ח"כ עמיר פרץ. "אני לא חושב ששאלת קיומו של פרטנר היא מרכזית", הדגיש פרץ. מדינת ישראל ברצותה מחלישה או מחזקת את הפרטנרים שלה. היום היא מחזקת את חמאס באופן דרמטי".

לדברי פרץ, על הממשלה להקפיא את הבנייה בשטחים ולקיים צעדים בוני אמון מול יו"ר הרשות. "ההקפאה שממשלת נתניהו ביצעה היתה בכדי לכסות על טעויות שנעשו מול ארה"ב", טען פרץ.