ב-1999 רצה פנינה רוזנבלום לכנסת. "המצע החברתי שלי היה על כל מה שקורה בנושאים החברתיים" מזכירה לנו. "כל מה שקורה במדינה לאחרונה מדבר בדיוק לפי המצע שלי" מציינת בגאווה.

אשת העסקים המאמינה בשוויון מלא בין המינים, מדגישה זאת שוב. "היה חשוב לי השוויון ומעמד האישה. רציתי להעביר מסר שאפשר גם ממקום כזה להצליח וזה הכל שאלה של רצון".

כאשר רצה לבחירות קבלה רוזנבלום את קולם של ארבעים וחמישה אלף קולות. עבורה מדובר בהישג ענק. "היו חסרים לי שלושת אלפים קולות בשביל לקבל שני מנדטים נוספים" היא משחזרת. "טומי לפיד, חודש לפי הבחירות, שינה את המפה ולכן איבדתי שני מנדטים בגללו" מסבירה מדוע נשארה עם שני מנדטים לעומת הארבעה שהיו צפויים לה.

לא בשביל כיסא, פרסום או משכורת

רוזנבלום זכתה לסיקורים רבים בכל העולם משום היותה אישה חזקה ונחושה הצועדת אל הפוליטיקה. "באמת היה חשוב לי להיכנס לכנסת בשביל לעשות משהו" מבהירה. "לא בשביל כיסא, לא להתפרסם ולא משכורת. רציתי להעביר איזשהו חוק שישנה את פני הדברים בישראל" אומרת ומסכמת כי אולי זה עוד יקרה. לטענתה בכל פעם שיש בחירות היא מקבלת הצעות לרוץ. "יכול להיות שבבחירות הבאות, או אחרי זה, זה יקרה".

פנינה קוראת למצביעים, בבחירות הקרובות, לא לבזבז את קולם על מפלגות קטנות. "אני מצביעה לביבי" היא חושפת ומסבירה כי "הוא הוכיח עצמו מדינית וכלכלית". רוזנבלום מתייחסת גם לסוגיה האיראנית ולדעתה אסור לתת לאיראן להתחמש בנשק גרעיני וכימי. "אני חושבת שיש לצבא שלנו כלים מצויינים לנטרול ההתחמשות של איראן" מפרשת בנחישות. "זה לא כל-כך פשוט משום שאיראן יכול להחביא את החומרים במקומות שונים". את הראיון היא מסכמת בצחקוק רם ובציפייה לעתיד ורוד.

אנשים, ראשון - שלישי בשעה 18:50