אולמרט ולבני ייפגשו היום (öéìåí: חדשות 2)
אולמרט ולבני ייפגשו היום | öéìåí: חדשות 2

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט צפוי לחזור היום מארה"ב ובמערכת הפוליטית דרוכים לקראת החלטתו האם לחזור ולהתמודד בבחירות לכנסת. עוד לפני שהכריע, זוכה אולמרט למתקפה חריפה מצד יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ'. "כל מי שיתמוך בחזרתו ויעזור לו לקבל לגיטימציה משתף פעולה עם הרס השיטה", הבהירה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אהוד אולמרט מתלבט כבר שישה שבועות האם לשוב למערכת הפוליטית ולהתמודד בבחירות הקרובות על ראשות הממשלה או לצפות בהן מהצד. הערב הוא צפוי להיפגש עם ציפי לבני, והשניים ידונו בהמשך דרכם הפוליטית, לקראת קבלת החלטה אפשרית.

יחימוביץ' ניצלה היום את הבמה בכנס שנערך באוניברסיטת תל אביב בנושא שינוי שיטת הממשל ומתחה ביקורת חריפה על אולמרט. "יש עכשיו דיבור אינטנסיבי על חזרתו או אי חזרתו של אדם, שרק עכשיו הורשע בדין, עדיין יושב על ספסל הנאשמים במשפט אחר, והוגש נגדו ערעור נוקב על הסעיפים שבהם זוכה", אמרה. "אדם שכשהיה ראש הממשלה ניהל מערכה פרועה נגד רשויות החוק, בתי המשפט, המשטרה, הפרקליטות, מבקר המדינה".

"הבעיה המרכזית - יכולת הביצוע של המנהיגים"

היא הדגישה: "כל מי שיאפשר לאדם כזה לחדור למערכת הפוליטית משתף פעולה עם הרס המערכת וסאובה. זה מחזיר אותי לכך שהבעיה המרכזית שלנו אינה בשיטה אלא בתכנים שלה, בחזון שלה, בערכים שלה, ביכולת הביצוע של המנהיגים -בואו נתחיל בזה ותהיה לנו מדינה טובה יותר".

במסגרת נאומה היא גם יצאה נגד הקוראים לשינוי שיטת הממשל, על אף שספגה קריאות זועמות מהקהל. "אין דבר יותר פופולרי מלדבר על שינוי שיטת הממשל. תמיד יהיה מי שידבר על הצורך האקוטי לשנות כאן ועכשיו את שיטת הממשל", אמרה. "משהו אכן השתבש אבל זו לא שיטת הממשל. זו לא הרצפה שעקומה זה הרקדנים שהם לא משהו".

יחימוביץ' הוסיפה כי "בשיטה הזו בנינו מדינה, יצאנו למלחמות, עשינו שלום, התבצעו רפורמות כלכליות. השיטה הזו מאפשרת טווח פעילות רחב למנהיגות ראויה וטובה. הבעיה היא לא במשילות אלא במי שמושל".

יו"ר קדימה שאול מופז התייחס לניסיון לשנות את שיטת הממשל בממשלת האחדות. "סיפקנו לנתניהו רשת ביטחון לשנות. שמתי את שמי הטוב ומעמדי הפוליטי על הכף לטובת האינטרס הלאומי על פני האינטרס הפוליטי. ביבי בחר באינטרס הפוליטי על פני האינטרס הלאומי. משיקולים פוליטיים הוא פחד להביא שינוי".