נשיא המדינה שמעון פרס נסע לרוסיה לביקור דיפלומטי, אבל גם במוסקבה הוא לא הצליח לחמוק מסימני השאלה ומהקריאות שהופנו אליו לחזור למגרש הפוליטי. בשיחה עם כתבים, אחרי טקס שנערך לכבודו באקדמיה הרוסית למדעים במוסקבה, הוא עומת עם הקולות האלה וענה בעדינות: "אני נשיא מדינת ישראל ולא עוסק בדברים אחרים".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

בשבועות האחרונים התרבו הדיווחים על שורת פגישות שהתקיימו בבית הנשיא שמעון פרס, בניסיון לגרום לו לרוץ לראשות הממשלה. בין היתר הוא נפגש עם אהוד אולמרט, ציפי לבני, ראשי מפלגות שונות, רמטכ"לים לשעבר ופוליטיקאים.

באותן שיחות עלתה האפשרות שהנשיא פרס ירוץ לראשות הממשלה וגורמים בבית הנשיא סיפרו כי השותפים של פרס לשיחות הם אלה שלחצו עליו להתמודד. בתגובה לפניית חדשות 2 ללשכת הנשיא בשאלה האם פרס יכול להצהיר שלא ירוץ לכנסת ה-19 אמרו שם כי הנשיא ימשיך למלא את תפקידו כרגיל.

פרס: לא אעבור לתאטרון ולא לבלט

היום הגיב הנשיא גם בפני המצלמות ובאופן רשמי הבהיר כי הוא ככל הנראה לא שוקל אפשרות כזו. "אני נשיא מדינת ישראל ולא עוסק בדברים אחרים. בעיניי, אני חוזר ואומר, אני עוסק במה שנבחרתי ולא עסוק בדברים אחרים, וגם לא עוסק בהם", אמר פרס.

"אני מאוד מודה להרבה מאוד אנשים שמראים כלפיי יחס אוהד", הוסיף נשיא המדינה, "שנותנים בי אמון כמשרת המדינה. זה הדבר היחיד שיש לי בחיים. אני כמעט חמש שנים עושה את זה, אפילו קצת יותר, ואני ממלא את תפקידי כפי שאני צריך".

כנשאשל בכל זאת, האם ישלים כהונה שלמה בבית הנשיא ולא יתפתה לעסוק בתחום אחר ענה פרס בחיוך - "אני לא אעבור לתאטרון ולא לבלט".