הסרטון שעורר סערה (צילום: יו טיוב)
הסרטון מעורר המחלוקת יורד | צילום: יו טיוב

שעות ספורות אחרי תחילת שידורי תעמולת הבחירות אמש, השיח המרכזי סביב הסרטונים נגע לתשדיר של מפלגת ש"ס, שבחרה להתריע מפני סכנות הגיור המהיר, לטענתה, והציגה חתונה בין ישראלי ותיק לעולה חדשה שמגוירת בעזרת משלוח פקס.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

כבר אמש הוגשו שתי עתירות, של חברת הכנסת נינו אבסדזה (העבודה) ומפלגת ישראל ביתנו לוועדת הבחירות המרכזית - שלא אישרה אותן היום, אלא הגיעה לסיכום עם המפלגה על הפסקת שידור הסרטון כבר מחר. בנוסף, גם ברשתות החברתיות נשמעה לא מעט ביקורת ציבורית כלפי הסרטון.

תזכורת: הסרטון שעורר את הסערה:

 

חברת הכנסת אבסדזה ברכה היום על ההחלטה: "לצערי הנזק לרגשות ציבור עולי חבר העמים כבר נגרם וחשף זווית ראיה גזענית של מפלגה שמוכנה לעשות שימוש מכוער להשגת קולות. עם זאת ולשמחתי, הדיון הציבורי הוכיח שרוב הציבור מגנה את העמדות המוצגות בסרטון".

בישראל ביתנו הגיבו היום גם הם, והתמקדו בתוכנו של הסרטון: "ש"ס נמצאת באיבוד עשתונות שמדרדר אותה להסתה וגזענות נגד חלקים שלמים בעם. לא מדובר בקידוש השם אלא בחילול השם. ישראל ביתנו, בפעולותיה למען גיור אלה שמוגדרים כלא יהודים, תרמה ליהדות ולאחדות העם יותר ממה שש״ס תרמה אי-פעם ונמשיך לפעול לשם כך עד להשגת הפתרון השלם והמלא לאלה שזקוקים לכך".