הסערה סביב השר הפורש משה כחלון אמנם הסתיימה, אך דבריו בכנס העיתונות באילת עוררו עניין רב בקהל. כחלון ניסה להבהיר כי בתקשורת הייתה מהומה על לא דבר והדגיש כי אין לו ולא הייתה לו יריבות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. כאן בחדשות 2 באינטרנט אנו מעבירים את כנס העיתונות באילת בשידור חי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

"לפי הסקרים, הקהל שתמך בי היה בחלקו הקטן מהליכוד, חלק גדול ממפלגת העבודה וחלק יותר גדול מיאיר לפיד", אמר כחלון. "הודעתי על פרישה והתכוונתי לפרוש. היו לחצים וסקר שלא אני יזמתי, והיו עשרות אלפי פניות - בפייסבוק, במיילים". לשאלה אם יש לו כוונות לחזור לפוליטיקה אמר כחלון: "אני עם אופציה לחזור אבל לא עם אובססיה לחזור לשירות הציבורי. אני הולך ללמוד קצת, ואם ייצא אחזור ואם לא - אמשיך בחיים".

הוא סיפר על הרגעים בהם קיבל את ההחלטה הקשה. "נכון, מילאתי פי מים. ההחלטה התקבלה בחמישי בלילה-שישי בבוקר, ודבר ראשון אחרי ההבדלה יצאתי עם ההודעה", אמר. כחלון סיפר גם על פגישתו עם שליחו של נתניהו יומיים לפני הודעתו כי לא יקים מפלגה: "נתן אשל לא הבטיח לי מאומה, לא דרשתי שום דבר ולא ביקשתי דבר. נתן אשל ביקש שאשאר, כמו חברים אחרים".

"אין לי שום יריבות עם נתניהו"

"התקשורת מנסה לבנות סיפור ולא מצליחה", אמר באשר לדיווחים על המתח כביכול שהיה בינו לבין ראש הממשלה. "אין לי שום יריבות עם נתניהו, אני תומך בממשלה, אעזור לליכוד להיבחר, ואני מבטיח לך שאף אחד לא יכתוב את הכותרת הזו".

כחלון גם הביע את תמיכתו באיחוד של מפלגת הליכוד עם ישראל ביתנו. "החיבור עם ליברמן הוא נכון מבחינה פוליטית, מבטיח שלטון של גוש גדול ולכן זה צעד פוליטי נכון ביותר. זה חיבור רשימות ולא איחוד מפלגות", סיכם כחלון.