אחרי שבועות ארוכים של חבירות ופילוגים, התחבטויות, הצהרות והפתעות - סגרה אמש ב-22:00 ועדת הבחירות המרכזית את שעריה עם 34 רשימות שיתמודדו על קולות אזרחי ישראל ב-22 בינואר הקרוב. הרישום התבצע כמעט עד לרגע האחרון, שבו התבררה התמונה הסופית של המפלגות והמתמודדים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הדרמות שאפיינו עד כה את מערכת הבחירות הנוכחית, נמשכו עד לרגע האחרון להגשת הרשימות המועמדים לכנסת. אחת מהן התרחשה כשסגן יו"ר ועדת הבחירות - ח"כ דוד רותם מישראל ביתנו, קרא לפסול את מועמדותה של מפלגת בל"ד לקראת הבחירות לכנסת. מנגד הגיב יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה ואמר כי רותם ממשיך ומנצל את מעמדו כדי לממש את האג'נדה שלו.

בין הפנים שנראו בוועדת הבחירות, בשעות האחרונות לרישום, ח"כים ותיקים ומוכרים לצד מועמדים צעירים ומבטיחים. את מפלגת העבודה הגיעו לרשום חברי הכנסת בנימין (פואד) בן-אליעזר ויצחק (בוז'י) הרצוג, לצד מנהיגת המחאה החברתית הצעירה שזכתה במקום התשיעי ברשימה - סתיו שפיר.

אין תמונה
אקוניס וסער רושמים את הליכוד-ביתנו

זמן קצר קודם לכן כתבה האחרונה בעמוד הפייסבוק שלה: "בדרך לירושלים, ביחד עם פואד ובוז'י, כדי להגיש את הרשימה היחידה לכנסת שנבחרה באופן דמוקרטי - זו של מפלגת העבודה. ככה, עם חזון בלתי-מזגזג, יושרה ודמוקרטיה אמיתית - גם נפיל את השלטון".

עם סיום הרישום, סיפר בן-אליעזר למועמדת הטרייה, בת 27, כי כשזו רק נולדה היה כבר הוא עצמו חבר כנסת.

בש"ס נמנעו מלקבוע מי היו"ר

ח"כ אחמד טיבי (צילום: רויטרס)
ח"כ אחמד טיבי | צילום: רויטרס

נציגים אחרים שנוכחותם בלטה בוועדה הם אלו מטעם ש"ס. אנשי התנועה החרדית-ספרדית התעקשו שלא לקבוע מי עומד בראש רשימתה לכנסת, בניסיון שלא להצית מחדש את הקרב בין אריה דרעי - שנבחר לשמש יושב-ראש התנועה - לבין אלי ישי, שדורג במקום הראשון.

חתימת שלב רישום המתמודדים בבחירות באה בסופו של יום סוער במערכת הפוליטית, שבמרכזו החלטתו של עמיר פרץ לערוק משורות העבודה ולהצטרף ל"תנועה" בראשות ציפי לבני.

לבני ופרץ תוקפים את נתניהו (צילום: חדשות 2)
לבני ופרץ, הבוקר | צילום: חדשות 2

המהלך, שנעשה פחות מיממה לפני תום הרישום, גרר תגובות זועמות בקרב רוב סיעות הבית ובאופן טבעי, בעיקר בזו שנטש פרץ.

יושבת-ראש העבודה, שלי יחימוביץ', תקפה בחריפות הערב את פרץ ואמרה כי "אירועי הימים האחרונים מחייבים אותנו לומר לציבור שנרעש וחש סלידה מהשפל המוסרי על כך שבכל פעם נשבר שיא חדש בפוליטיקה - 'אל תכנעו למראות האלה, לספינים, ליצרים, לחתרנות ולמשחקי הכיסאות חסרי השחר - שיש בהם הכל מלבד ערכים".

פרק נוסף שנחתם הערב נוגע לקיומה של מפלגת העצמאות - זו שהקים שר הביטחון, אהוד ברק, כשהחליט להתפלג מסיעת העבודה לפני כשנתיים ולאחרונה הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים.

יתר חברי העצמאות, השרים שלום שמחון ואורית נוקד והח"כים עינת וילף ושכיב שנאן - הודיע הערב כי לא יתמודדו בבחירות הקרובות ובכך הורידו את המפלגה מבמת ההיסטוריה.