בעקבות הדברים החריפים שאמר אובמה על נתניהו וצוטטו באתר "בלומברג", לפיהם "נתניהו מוביל את ישראל לבידוד ולהרס עצמי", אמרה יושבת ראש התנועה ציפי לבני כי זוהי "קריאת השכמה" לישראלים. בדברים שנשאה במסיבת עיתונאים בתל אביב, בה הציגה את תכניתה המדינית, אמרה לבני: "הדברים שאומר נשיא ארה"ב לא נעימים לאוזניי, הם לא משמחים אותי".  

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לבני אמרה בהתייחסה לפרסום כי "כל אזרחי ישראל היו צריכים לקבל הבוקר קריאת השכמה. כל מי שעוד לא התעורר, כל מי שעוד נדמה לו שיהיה בסדר - קם הבוקר לאמירה מאוד חדה וברורה של נשיא ארה"ב, שאומר הבוקר שראש ממשלת ישראל מוביל את מדינת ישראל לבידוד חמור ומוסיף ואומר דברים חמורים נוספים על ראש ממשלת ישראל".

יו"ר התנועה הדגישה כי "ארה"ב היא חלק מרכזי מהביטחון הלאומי של ישראל, אפשר לאהוב או לא לאהוב את נשיא ארה"ב, אבל אנחנו מדברים על ידידתנו בגדולה ביותר ועל הביטחון של ישראל ולכן הדברים האלו צריכים לעורר כל אזרח ישראלי".  

"צאו להצביע"

היא גם פנתה לאזרחים שעדיין מתלבטים וביקשה מהם בתוקף לצאת להצביע: "אני מבקשת להעביר היום מסר לאותם אזרחים שהרימו ידיים, אותם אנשים שנדמה להם שאי אפשר אחרת. אני רוצה להציג בפני הציבור את אותו מתווה מאוד פשוט ומסודר שעוסק באיך יום אחרי הבחירות ישראל יכולה לפרוץ את המצור מעליה ולגייס את העולם לטובתה". היא ציינה כי "הבחירות האלו הן על הנושא החשוב ביותר לישראל - היוזמה המדינית תתניע מהלך שבעקבותיו כל העולם יעמוד לצידה של ישראל, היא תמנע יוזמות אחרות שיונחו על השולחן".

במהלך הצגת תכניתה, היא קראה לנקות את השולחן מכל פגעי העבר והמשקעים והסבירה שיש לקיים שיחה כנה. "גם בנושא האירני וגם בנושא הפלסטיני צריך לתאם קודם עם ארה"ב. יוזמה ישראלית ולא כפויה למשא ומתן עם הפלסטינים, זה יאפשר תיאומים טובים ובריתות חזקות גם בנושא האירני".

"אובמה: נתניהו מוביל להרס עצמי"

הכתב ג'פרי גולדברג, שנחשב מקורב לאובמה, פרסם באתר האמריקני "בלומברג" התבטאויות מדאיגות של הנשיא על נתניהו. בטור שכתב, הוא ציטט את אובמה בימים שלאחר האישור שנתן ראש הממשלה לבנייה בשטחי E1, צעד שעורר זעם רב בבית הלבן וגרר שורת גינויים חריפים. אובמה אמר למספר ממקורביו כי המהלך של נתניהו לא הפתיע אותו וכי הוא מוביל למדיניות של "הרס עצמי".

"עם כל הודעה על התנחלות חדשה, נתניהו מניע את ארצו לכיוון של בידוד כמעט מוחלט", אמר אובמה לפי הפרסום. "כבר התרגלתי למהלכים מהסוג הזה מצדו". הוא אמר כי נתניהו פועל נגד האינטרס הישראלי. גולדברג כתב כי לא יהיה מופתע אם נשיא ארה"ב יגיד בקרוב כיצד צריכה להיראות המדינה הפלסטינית כולל בירתה במזרח ירושלים - עמדה שישראל מתנגדת לה באופן נחרץ.

הליכוד-ביתנו הגיבו לדברי לבני ואמרו: "לצערנו ציפי ליבני והשמאל ממשיכים לנסות לגייס את העולם נגד ישראל במקום לעמוד עם ראש הממשלה נגד אירן. התקפלות זו לא מנהיגות, הנהגה אחראית צריכה לעמוד על האינטרסים הלאומיים של ישראל. ראש הממשלה ימשיך לשמור על האינטרסים החיוניים לביטחונם של אזרחי ישראל".