אלי ישי, אריה דרעי (צילום: חדשות 2)
דרעי וישי. יצליחו להסתדר בלי היררכיה? | צילום: חדשות 2

"אין ספק שזה ניצחון לאלי ישי", אמר הערב ל-mako שר הדתות יעקב מרגי, ממקורביו של ישי על הסכם הפשרה המסתמן הערב בין דרעי לישי, "תחושת ההקלה היא גדולה. אי הוודאות תיעלם בקרוב. כולם הלכו על הראש של ישי, אבל לשמחתי, הרב עובדיה יוסף הוכיח כמה אלי חשוב לו".

על פי המתווה המסתמן, לא יהיה עד אחרי הבחירות יושב ראש לתנועה. אלי ישי יוותר ראשון ברשימה ולאחריו אריה דרעי. אבל הרב עובדיה יוסף ימנע מלהכריז במי הוא בוחר לעמוד בראשות התנועה. השניים יכהנו כיו"רים משותפים במשך שלושת החודשים הקרובים עד לבחירות.

הסכם הפשרה אינו רשמי, אבל גם אחרי שיושג, קשה לראות איך השקט יחזור לתנועת ש"ס. "הרב עובדיה לא יכול היה לאפשר לאלי ישי לפרוש", אמר מקורב לרב, "אבל לישי יהיה קשה מאוד לעבוד עם אריה. המטרה שלנו היתה להציג כלפי הציבור אחדות ורשימה טובה שבה יהיה מקום לשניהם בלי ויכוחים, לפחות עד הבחירות".

מוקדם יותר היום שיגרו מקורביו של ישי חיצים לכיוונו של שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס, שרקם מאחורי הקלעים את חזרתו של דרעי לתנועה. "אלי שכב על הגדר בשביל התנועה והציל את התנועה מהתרסקות. במקום לקבל אות הוקרה ותודה  דאגו כמה אינטרסנטיים לתקוע לו סכין בגב ולרקום תוכניות מאחורי גבו".

בכיר נוסף אמר: "אלי מכבד מאוד את הרב עובדיה ולא ימרה את פיו, אבל יכול להיות שהוא יהיה שם על זמן שאול ובסופו של דבר הוא יעזוב. ישי יתקשה לעבוד עם אריה שהוא אדם מאוד ריכוזי שידאג לבלוע אותו מהר מאוד ולהראות לו מי הבוס האמיתי של ש"ס".

אין תמונה
מרגי: "עליה במנדטים תיזקף לשניהם וכך גם כשלון"
מרגי התייחס למספר המנדטים הצפוי לש"ס: "איחוד השורות וההנהגה צריכה להביא לנו כמות מנדטים גדולה יותר. כל עליה במנדטים תיזקף לשניהם וגם הכישלון יהיה משותף. אני מקווה שהם יידעו לשתף פעולה כי זה מה שיחזק אותנו בעיני הציבור. להערכתי לא יהיה שינוי ברשימת הקיימת, נכון שכולנו קיבלנו מכה קטנה בכנף עם כניסתו של דרעי, אבל כולנו נהיה בכנסת הבאה".

סקר באתר חרדי: 27 אחוזים נגד חזרתו של דרעי לש"ס

השאלה הגדולה על חזרתו של דרעי העסיקה באופן טבעי גם את כלי התקשורת החרדים. אתר "כיכר השבת"', אחד המובילים בעולם החרדי ובעל השפעה עצומה על מקבלי ההחלטות, ערך בימים האחרונים סקר אשר עסק בסוגיה הבוערת. 

בסקר השתתפו 3,900 נשאלים ועל פי התוצאות אריה דרעי פחות פופולרי בציבור החרדי ממה שנדמה לחילונים. 27 אחוזים מהמשתתפים סברו שעל דרעי להישאר מחוץ לחיים הפוליטיים. 32 אחוזים מהנשאלים טענו שדרעי צריך לחזור לחזור לש"ס רק כיו"ר, ומספר זהה של נשאלים סברו שעליו להיות מספר 2 לאלי ישי. 9 אחוזים בלבד תמכו באפשרות שדרעי יקים מפלגה משלו.