אורי אורבך ונפתלי בנט
אורי אורבך ונפתלי בנט. אורבך: "אולי גם אצלנו יהיה מהפך"

שלוש אחר הצהרים שעון ישראל, שמונה בבוקר שעון ניו יורק. בעוד במרחק טרנסאטלנטי מכאן יחל יום בחירות לנשיאות ארצות הברית, כאן תפתח ההצבעה המכרעת לראשות מפלגת הבית היהודי. אובמה או רומני? נסו נפתלי בנט או זבולון אורלב.

"זה מקרי לחלוטין", ח"כ אורי אורבך, תומכו של בנט, מתייחס לתזמון, "זה תאריך שנקבע לפני חצי שנה ומי שקבע אותו לא בדיוק שם לב. אבל האמת היא שלנו זה לא משנה, פשוט ה-cnn יצטרכו לפצל את המסך שלהם".

לצד ההומור, אורבך טוען שלתאריך אין משמעות אמיתית בעבור מתפקדי הבית היהודי, "זה רק קוריוז. אזרחי ישראל מצביעי המפד"ל לא עוסקים בבחירות בארצות הברית, והתקשורת דווקא משתעשעת מזה ולכן אנחנו זוכים דווקא לסיקור יפה. לוחות הזמנים לא איפשרו לנו לקבוע מועד אחד, אבל זה לא עד כדי כך מעניין את הישראלים. אנחנו מפלגה קטנה ובתוך כל הסיקורים הגדולים יהיה איזה עדכון על המתרחש כאן. הרי באחת בלילה שיהיו התוצאות שלנו, בדרך כלל הטלוויזה לא משדרת חדשות. דווקא היום בגלל שהיא משדרת את הנעשה ארצות הברית, אני בטוח שימצאו את הזמן לדווח גם עלינו. בסוף יחשבו שעשינו את זה בכוונה. לא חשבתי שזה מה שיקרה, אבל בדיעבד זה משחק לטובתנו. בכל זאת אולי גם בבחירות שלנו יהיה מהפך".

אין תמונה
אורלב: "99 אחוזים מהבוחרים שלנו לא צריכים להצביע בארצות הברית"

"לכאורה זה תאריך בעייתי", אומר משה קלוגהפט, מנהל הקמפיין של בנט, "אבל האנשים שלנו התפקדו, שילמו והם רוצים להשפיע על הנעשה כאן ולכן הבחירות בארצות הברית לא מפריעות להם. לכל היותר זה יפריע לסיקור התקשורתי מחר. קיבלנו את התאריך כנתון מועדת המפקד, היינו שמחים שזה יהיה בתאריך אחר, אבל נסתדר".

54 אלף מתפקדי הבית היהודי יגיעו היום לקלפיות שנפתחו בשעה 15:00 ויינעלו ב-22:00. התוצאות, לקראת חצות.  מצד אחד אורלב הוותיק, היו"ר הזמני של המפלגה, שהיה בעבר שר הרווחה ונחשב לפרלמנטר פעיל במיוחד. מהצד השני, בנט, הרוח צעירה והעדכנית, בוגרת סיירת מטכ"ל ויזם הייטק לשעבר. כל אחד מהטוענים לכתר טוען שניצחון שלו.

אנחנו תופסים את אורלב בדיוק בסבב טלפונים לתומכים, כאשר הוא קורא להם ללכת ולהצביע. "אנחנו פרוסים היטב בכל הקלפיות", הוא מספר, "יש לנו 650 פעילים שמטפלים ב-168 הקלפיות, כך שליד כל קלפי יש צוות של 3 אנשי שמכירים באופן אישי את הבוחרים. עבורי המתפקדים הם לא אנשים אנונימיים כמו במחנה בנט, ולכן אנחנו עושים מאמץ גדול שהתומכים יגיעו לקלפיות. ככל שנצליח להביא יותר תומכים, ככה נבטיח את נצחוננו. אין ספק שבשטח יש לי רוב, עכשיו צריך לממש אותו".

אורלב גם הוא משועשע מהעיתוי. "נו, אז בטלוויזיות יהיה מסך מפוצל", הוא צוחק, "קבענו את המועד שלנו מזמן, ו-ועדת המפקד והבחירות לא שמה לב. אבל הועיל והקמפיין שלנו נמצא כבר חצי שנה באוויר, אז תשומת הלב של הציונות הדתית היא פנימה ו-99 אחוז מהבחורים שלנו לא צריכים להצביע בבחירות בארצות הברית, כך שאין מלכות אחת נוגעת ברעותה. אני אבחר, ואו רומני או אובמה יבחרו. אני בטוח שבעיתונים של הציונות הדתית, הכותרת על בחירתי תהיה גדולה יותר מהכותרת על בחירת נשיא ארצות הברית".

הפריימריז היום הם רק השלב המקדים. בשבוע הבא יתקיימו הפריימריז לרשימת המפלגה לכנסת כשמפלגת הבית היהודי תרוץ יחד עם האיחוד הלאומי לכנסת הבאה.

>> כנסו למתחם הבחירות של mako