אלמונים הציתו הבוקר ספרים של מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף ושל בנו, הרב יעקב יוסף, באור יהודה. גורמים במפלגה האשימו את פעילי הרב אמנון יצחק ממפלגת כוח להשפיע - שמכחישה כל קשר לאירוע. מי שמצא את הספרים 100 מטרים בלבד ממטה ש"ס בעיר היו פעילי המפלגה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אנחנו מזעזעים, כואבים ולא מעכלים את המעשה הזה - איך מישהו מבנו עמנו מסוגל לעשות את זה?", תהה הבוקר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט עוזי אהרן, יושב ראש ש"ס בעיר. "אני עדכנתי את הרב אריה דרעי, זה מעשה נפשע שאין לו אח ורע בתולדות העם היהודי ואנו מקווים מאוד שזה לא קשור לבחירות".

ספרי הרב שנמצאו הבוקר (צילום: חדשות 2)
ספרי הרב שנמצאו הבוקר | צילום: חדשות 2

בשעות בצהריים ערכו פעילי ש"ס, יחד עם הרב אריה דרעי, מראשי מפלגת ש"ס, "טקס קבורה" לספרים. "כולם הזדעזעו מהמעשה הזה", אמרו גורמים בתנועה. המשטרה פתחה בחקירת המקרה.

במפלגת כח להשפיע הכחישו בתוקף את ההאשמות. "זה שקר גמור, אנחנו נגד אלימות ומעולם לא התנהלנו באלימות - אנחנו שומרים על מנהל תקין", אמרו במפלגה. "בש"ס נוהגים בברוטאליות כמו בעבר - הרב יצחק נתן הוראה לפעילים אפילו שלא לגדף, ובטח שלא לעשות מעשים כאלה". בין שתי המפלגות מתנהל בחודשים האחרונים מאבק יצרי, שלווה גם באירועים אלימים. שתיהן מתמודדות על קולות בוחרים מהמגזר החרדי.

השלט שהושחת, היום (צילום: מאור רוזנשטיין, חדשות 2)
השלט שהושחת, היום | צילום: מאור רוזנשטיין, חדשות 2

הושחת שלט תעמולה של בנט

רבים שעברו הבוקר מול בסיס הקריה בתל אביב הבחינו ששלט תעמולה של יושב ראש מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט הושחת במכוון. אלמונים קרעו את השלט באזור פיו של בנט ויצרו קרע גדול מאוד בשלט. "הרבה אנשים הסתכלו על זה ולא הבינו מה קרה, זה גם גבוה, כנראה שמישהו חשב הרבה לפני המעשה", סיפר עובר אורח לחדשות 2 באינטרנט. "זה פוגע בדמוקרטיה וצריך לתקן את זה מיד".