"נפגשתי עם נתניהו פעמיים בשבועות האחרונים והתרשמתי ממנו מאד", כך אומר היום רמי לוי, בעליה של רשת שיווק "השיקמה" ל-mako, "הוא הציע לי להיות חלק מצוות שכולל את השר משה כחלון ושלמה מעוז והסכמתי".

רמי לוי צילום יחסי ציבור (צילום:  יחסי ציבור )
לוי: "בשבוע הבא תערך הפגישה הראשונה" | צילום: יחסי ציבור

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גייס את לוי ל"צוות 100 הימים" שאמור להגיש לנתניהו המלצות לניהול המדיניות הכלכלית חברתית בממשלה הבאה. לוי, שידוע במחירים הנמוכים אותם הנהיג ברשת שלו ושגררו את כל הרשתות למלחמת מחירים, צורף לצוות אחרי הכלכלן שלמה מעוז.

השיחות בין לוי לראש הממשלה התקיימו בארבע עיניים ונמשכו 4 וחצי שעות. "התרשמתי שהוא באמת רוצה לעשות שינוי בתחום החברתי תכלכלי, ואני קיבלתי ממנו את הרושם שלא מדובר רק בסיסמאות, אבל במעשים בפועל. אם אראה שזה הולך לכיוון של סיסמאות בלי מעשים, אם אראה שזה מתמוסס, לא אשאר שם. הבהרתי מראש שאני לא מתכוון להיות עלה התאנה של הליכוד. אני בא לעשות וליישם".

שאלנו את לוי על עמדותיו בנושאים הרלוונטיים: "הסברתי לביבי שהנושאים החשובים עכשיו הם הורדת מחירי הדיור ומניעה שחיקת מעמד הביניים. כמו כן, אני חושב שחייבים לחזק את הסקטור העסקיף, כלומר את העסקים הקטניים והבינוניים. הם עמוד השדרה של המשק הישראלי ובלעדיהם כל המשק יתמוטט. אנחנו מדינה בלי אוצרות טבע, בלי זהב ויהלומים, וחשוב לתת למעמד הביניים לחיות בכבוד ולמשוך האת המדינה קדימה. עמדתי היא שהמדינה צריכה לבנות בעצמה, להגדיל את כמות הדיור הציבורי כדי לשבור את מחירי השוק ולאפשר לזוגות צעירים לקנות דירה בלי להשתעבד למשכנתאות מטורפות ומסוכנות".

הכרת את ביבי לפני כן?

"לא, מעולם לא נפגשנו. הוא אמר לי שפנה אליי כי הוא שמע על המהפכה שעשיתי שענף המזון, שגרמה להורדת מחירים של 20 אחוזים בממוצע בכל הרשתות. אני לא איש פוליטי. אין לי כוונה להיות בכנסת או לקבל תיק. אני אדם נקי כפיים שרוצה לעזור".

מה בפועל תעשה?

"עוד אין בדיוק מנגנון מסודר. בשבוע הבא אנחנו אמורים להיפגש, אני גם לא יודע עוד מה קורה עם כחלון. בפגישה נעלה רעיונות שאמורים להגיע לנתניהו. כמו למשל, למכור קרקעות בזול לקבלנים, ואז לכפות עליהם מחיר מוזל לקונים. המטרה היא לחזק את מעמד הביניים".

>> כנסו למתחם הבחירות של nako