נראה שהשאלה הגדולה של הימים הקרובים היא האם ציפי לבני, לשעבר יו"ר קדימה, מתכוונת להתמודד בראשות מפלגה - קיימת או חדשה - בבחירות הקרובות. משיחות עמה עולה תשובה חלקית, לפחות: היא לא מתכוונת להיות מספר 2 של אף אחד.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הסיכויים שלבני תצטרף למפלגת העבודה, נכון לעכשיו, אפסיים. היא לא מעוניינת לרוץ מתחת לשלי יחימוביץ' וגם לא להיות סגניתו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט, במפלגת המרכז המתגבשת. אם היא אכן תתמודד, זה יקרה רק במפלגה חדשה - והיא מתכוונת לעמוד בראשה.

אפשרות חדשה שעלתה בימים האחרונים, היא שאם במועד קרוב לבחירות הסקרים יראו שחבירה של מפלגתה החדשה של לבני ל"יש עתיד" של יאיר לפיד יכולה לנצח את נתניהו והליכוד, אז ייתכן איחוד בין המפלגות.

מוקדם יותר היום נפגשה לבני עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני. הפגישה בין השניים הייתה יותר בבחינת "הפגנת שרירים" מול יו"ר העבודה יחימוביץ', מאשר מגעים על הצטרפות למפלגה.

תניף את הדגל המדיני?

בעיתון "הארץ" דווח הבוקר שאם תתמודד, צפויה לבני להניף את הדגל המדיני ולקרוא להסדר עם הנהגתו המתונה של אבו-מאזן. לדברי מקורביה, מהלך בו לבני תתמודד ותתמקד בנושא המשא ומתן עם הפלסטינים יבדל אותה הן מהליכוד והן ממפלגת העבודה. רה"מ נתניהו והליכוד לא פעלו בערוץ זה במשך 4 שנות כהונתה של הממשלה ואילו יחימוביץ' מניפה את הדגל החברתי-כלכלי ואינה מתמקדת בנושא המדיני.

מקורביה טוענים כי סקרים מעודדים שקיבלה לידיה, לפיהם מפלגה בראשותה עשויה לזכות ב-12 עד 16 מנדטים מעודדים אותה לרוץ בבחירות בראשות מפלגת המרכז החדשה שחיים רמון עמל על הרכבתה בתקופה האחרונה.