יושב ראש מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, הצהיר היום במסיבת עיתונאים שכינס בבית סוקולוב בתל אביב, כי הוא וחברי מפלגתו לא יכהנו בממשלה כשרים ללא תיק. "אני מתחייב שלא לכהן כשר ללא תיק בכל מקרה ובשום תנאי, בכל ממשלה ובכל הרכב שהוא", הכריז לפיד. את מסיבת העיתונאים העברנו כאן בערוץ החדשות בשידור חי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"התפקיד המכונה 'שר ללא תיק' הוא סמל להשחתה מוסרית וחברתית", אמר לפיד. "זו תופעה המדגישה שהפוליטיקאים שכחו שתפקידם לדאוג לנו ולא לעצמם. זו תופעה ההופכת את הממשלה בישראל ללא יעילה, בזבזנית ומושתתת על שוחד פוליטי ומניפולציות מושחתות.".

לפיד המשיך וטען כי "זו תופעה שיש להעבירה מן העולם שכן היא מזלזלת בציבור הרחב המשלם בנאמנות מיסים גבוהים ומקבל בתמורה ממשלה מנופחת ולא ראויה. העליתי את נוסח ההתחייבות גם על דפי הפייסבוק של ראשי המפלגות המובילות לכנסת ה-19. אני קורא להם להצטרף להתחייבות ולמסע לביעור השחיתות השלטונית בישראל".

"סמל לשוחד פוליטי"

ראש הממשלה נתניהו, יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' ויו"ר התנועה ציפי לבני זכו לפרסום בעמוד הפייסבוק שלהם מצד לפיד. יו"ר יש עתיד כתב: "בואו נניח לרגע למחלוקות הפוליטיות בינינו - בכנסת ה-19 יש לשים סוף למוסד המיותר הקרוי 'שר ללא תיק', שהפך להיות עם השנים סמל לשוחד פוליטי הנובע מצרכים קואליציוניים. בנוסף להיותו לא מוסרי וסמל לשחיתות שלטונית, הוא מהווה בזבוז משווע של כספי הציבור משלם המיסים. אני קורא לכן להצטרף להתחייבות זו ונדע שגם את מתחייבת לכך שבממשלה הבאה לא יהיו שרים ללא תיק".

ממפלגת העבודה נמסר בעקבות מסיבת העיתונאים של לפיד כי "חבל ועצוב שמכל האפיזודה הפוליטית של יאיר לפיד אנו מקבלים מכונת תעמולה לבנימין נתניהו וזחילה מובטחת לממשלתו, אם תקום. כאשר לפיד מדבר על שינוי, הוא בעצם מתכוון לשינוי, בקטנה. אם בוחנים את התנאים החלולים שלפיד מציג, מבינים שהדבר נועד לחבירה שלו לנתניהו בכל תנאי, ולממשלה שתמשיך לרסק את מעמד הביניים, שאותו מתיימר לפיד לייצג".

בעבודה הוסיפו למתוח ביקורת ואמרו כי "לפיד התחייב כבר מפורשות לדבר אחד: לעשות כל שביכלתו כדי שנתניהו ייבחר לרה"מ ולהודיע שיישב בממשלתו תוך שהוא משמש עלה תאנה ומלבין למדיניות כלכלית אכזרית שמביאה לקריסת מעמד הביניים ולבידוד בינלאומי חסר תקדים. כל עוד לפיד לא מביע תמיכה ביחימוביץ לראשות הממשלה הוא למעשה אומר שהוא מעדיף את פייגלין על איציק שמולי ואת אורית סטרוק על יצחק הרצוג, על כל המשתמע מכך".