"הצבעה היא לא זכות, אלא חובה" (צילום: החדשות 2)
"הצבעה היא לא זכות, אלא חובה" | צילום: החדשות 2

תלמידי בית הספר הכפר הירוק מודאגים מאוד מהאפשרות שאחוזי ההצבעה בבחירות הקרובות יהיו נמוכים במיוחד. כעת, חמישה ימים לפני שהישראלים הולכים לקלפי, מועצת התלמידים של בית הספר פנתה לכמה גורמי שלטון בכירים בדרישה לקנוס אזרחים שיסרבו להצביע.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אדישים, סקפטיים, מיואשים או סתם עצלנים - אלו הם הכינויים באמצעותם ניתן להתייחס אל חלק נכבד מהאזרחים אשר נמנעים מלממש את זכותם הדמוקרטית", כתבו התלמידים במכתב שהגיע לידי חדשות 2 באינטרנט. את המכתב שלחו ליו"ר הכנסת ח"כ רובי ריבלין, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין.

במכתבם הזכירו התלמידים כי חוקים המחייבים הצבעה בבחירות קיימים באוסטרליה, בלגיה, יוון ושוויץ. באוסטרליה לדוגמה, הקנס על אי הצבעה עומד על 20 דולרים, ויכול להגיע אף למאסר.

"אנו מאמינים כי ההצבעה היא לא זכות, ההצבעה היא חובה", הוסיפו התלמידים, "ועל כן אנו פונים אליכם היום בדרישה לפעול לקידום חוק אשר יחייב את אזרחי ישראל להצביע בבחירות לראשות הממשלה, או לחלופין לשלם קנס גבוה על פגיעה בערכי הדמוקרטיה".

סביר להניח שהקריאה הזאת, שהגיעה מאוחר מדי, לא תיענה עד ליום שלישי הקרוב, אבל אולי יצליחו התלמידים מהכפר הירוק להכניס את הדרישה הזו לקווי היסוד של הממשלה הבאה.