אין תמונה
ליצמן: "היתה הפרה של הסיכומים שהושגו עם נציגי צה"ל"
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן מיהדות התורה, מצטרף לקריאתו של האדמו"ר מוויז'ניץ שפורסמה אתמול ואומר, "אני בודק אפשרות להכרעה לגבי המשך התייצבותם של חרדים בני ישיבות ללשכות גיוס. ההכרעה בנושא תתקבל על ידי רבנים".

כפי שפורסם אתמול, בכנס גדול בסוף השבוע קרא האדמו"ר מוויז'ניץ לחסידיו שלא להתייצב לצו הראשון בלשכת בגיוס. האדמו"ר, הרב ישראל הגר, התייחס לשינוי המדיניות בלשכת הגיוס באשר לבחורי הישיבות. הכוונה היא לבדיקות רפואיות שלא היו מקובלות בעבר ושלדברי החרדים פוגעות בבני הישיבה ומועדי גיוס עבור בני הישיבה שהיו רגילים להגיע לבסיס בתל השומר, רק כדי לדחות את גיוסם.

בכינוס בחירות שנערך במוצאי שבת הכריז ליצמן שדבריו של האדמו"ר על הגיוס הם דברי "רוח הקודש". באתר החרדי "כיכר השבת" פירסם ישראל כהן שליצמן הוסיף ואמר: "המצב יצא משליטה, אם לא יגיעו איתנו להבנות אפרסם את קריאתי לבחורי הישיבות שלא להתייצב בלשכות הגיוס. לפני כמה שבועות נפגשנו אני וגפני עם הצבא בכדי להגיע להסדר ביניים עד שהחוק החדש יעבור. הסכמנו להתייצבות ולבדיקות, חוץ מבדיקה מסויימת (כוונתו לבדיקת האשכים שעוברים המתחיילים). מלפני כמה שבועות התחלתי לקבל שוב תלונות שהצבא לא עומד בסיכומים ולא מקיים מה שדיברנו".

"אם לא ילכו לקראתנו, אפרסם הודעה של להתייצב"

"ניסיתי להגיע לפגישה בצבא והודעתי שאם לא ישתפר המצב הרי שלא אהסס לפרסם בחתימת ידי שאני אומר שלא להתייצב. הכנתי מודעה בכתב והעברתי לגפני אותה ביום רביעי האחרון. בינתיים, הצבא הודיע שצריך אישור משר הביטחון אהוד ברק על מנת להיפגש וכיוון שהוא לא היה בארץ המתנו לו. אנחנו נחכה לתחילת השבוע לראות אם באים לקראתנו ועומדים שוב בסיכומים. אם לא, בימים הקרובים אפרסם את ההודעה שלי שלא להתייצב".

מלשכת סגן שר הבריאות נמסר בתגובה, כי "היתה הפרה של סיכומים שהושגו יחד עם חבר הכנסת גפני לבין נציגי צה"ל בקשר לבדיקות הרפואיות בלשכות הגיוס לציבור החרדי, בפרט בתקופה בה מחכים לחוק חדש בעקבות חוק טל שפג. סגן השר הודיע כי הוא בודק אפשרות לקראת קבלת הכרעה לגבי המשך התייצבותם של חרדים בני ישיבות ללשכות הגיוס. ההכרעה בנושא תתקבל בידי רבנים ובשטח אנחנו אנוסים לקיים מגעים עם צה"ל בנושא".