אורית סטרוק (צילום: מתוך אתר "הבית היהודי")
"די לתהליך המדיני מול הפלסטינים" | צילום: מתוך אתר "הבית היהודי"

אורית סטרוק, שמתמודדת במקום ה-10 ברשימת "הבית היהודי" בבחירות לכנסת, התראיינה הבוקר לראשונה מתחילת הקמפיין לגלי צה"ל ושללה בתוקף כל תהליך מדיני עם הפלסטינים.

 

"בעוד כמה שעות ברק אובמה יושבע בשנית לנשיא ארה"ב ואנחנו בחשש גדול מאוד מהלחץ שהוא יפעיל על נתניהו. בדיוק בשביל זה אנחנו באים לכנסת. אנחנו אומרים די לתהליך המדיני מול הפלסטינים", אמרה סטרוק.

סטרוק, מתנחלת מחברון, לא נחשפה עד כה בתקשורת במסגרת הקמפיין של המפלגה, המתמקד בהצגת נפתלי בנט ואיילת שקד. בראיון היום אמרה סטרוק כי "רינה מצליח תקבל היום מכתב מעו"ד כי היא אמרה בשידור חי שהיא שמעה אותי מקללת חיילים בחברון. זה לא קרה, מעולם לא קיללתי חייל. הרבה אנשי תקשורת, ואנשי שמאל בכלל, נוטים להתייחס לכל אישה בחברון עם מטפחת כאורית סטרוק".

סטרוק הביעה בראיון התנגדות לפעולות "תג מחיר" של מתנחלים קיצוניים, ואמרה שבמקור הכוונה הייתה בכלל ל"תג מחיר משפטי": "לפני 7 שנים, בעקבות אירועי עמונה, אמרתי שנגבה תג מחיר משפטי מכל מי שפעל שלא כדין מאירועי עמונה. אני מזכירה שזה הסתיים עם מאות פצועים. הארגון שלי - זכויות אדם ביש"ע - הוא ארגון זכויות האדם היחיד בישראל שלא ממומן ע"י גורמים זרים ולא ע"י הקרן החדשה לישראל או ע"י גורמים אנטישמיים אחרים מעבר לים. המשמעות של תג מחיר היא משפטית".

- אז פעולות "תג מחיר" שנעשות היום - את מתנגדת להן?
"בוודאי שאני מתנגדת להן. איזו שאלה זו בכלל...".

"ג'רמי לא קר לאף אחד לפוצץ את המסגדים"

כאשר נשארה על האפשרות של פינוי התנחלויות בעתיד וסוגיית סירוב הפקודה ענתה סטרוק: "נעשה כל שאפשר כדי שלא יהיו פינויים כאלה... אנחנו נותנים מענה לציבור שמאס במו"מ עם הפלסטינים, שלא רוצה לראות יותר מסירת חלקי ארץ. אנחנו היחידים שמציעים מענה לציבור הזה, לא הליכוד. אם הממשלה תעמוד איתן ותמלא אחר הבטחותיה לבוחר, לא נגיע למצב הזה (של סירוב פקודה)".

- מה לגבי ג'רמי גימפל, שהציע לפוצץ את מסגד אל-אקצה?
"אני חשה גאווה גדולה מאוד להיות חברה עם כל חבריי ברשימה. זו רשימה איכותית. לפני 500 שנה, להגיד שתקום כאן מדינת ישראל יהודית היה נשמע הזוי. למרות זאת, יהודים בכל העולם התפללו לשוב לישראל 3 פעמים ביום. הרעיון הוא לא של פיצוץ מסגד אל-אקצה אלא שיום אחד - בעזרת השם - יקום בית המקדש בירושלים. ג'רמי לא קרא לאף אחד לפוצץ את המסגדים".

מהקרן החדשה נמסר: "במקום בו לא מהססים לקרוא לחיילי צהל ושוטרים נאצים ודאי לא מפליא שיקראו לארגון זכויות אדם כמו הקרן החדשה אנטישמי. אנו חרדים מתרבות השיח שעלולה להביא המועמדת סטרוק לכנסת. הקרן החדשה פועלת למעלה מ-30 שנה ליצור חברה טובה ודמוקרטית יותר במדינת ישראל, נגד פערים חברתיים, הסתה, גזענות ואפליה מכל סוג שהוא".