ח"כ יואל חסון, חבר וועדת הבחירות המרכזית ונציג התנועה יפנה במוצ"ש ליו"ר וועדת הבחירות אמנון רובינשטיין בבקשה לפסול את מועמדותו של נציג הבית היהודי ג'רמי גימפל, בעקבות דברים שאמר בהרצאה בפלורידה, דברים שנחשפו אותמול בתכנית אולפן שישי על ידי אמנון אברמוביץ'.

בוידאו נראה גימפל, מספר 14 בבית היהודי, תושב ההתנחלות נווה דניאל, אומר במהלך הרצאה בכנסיה בפלורידה לפני כשנה: "תארו לכם שכיפת הזהב במסגד היתה מפוצצת ושם היינו מניחים את אבן הפינה לבית המקדש בירושלים. תארו לכם מה היה קורה? כולכם הייתם טסים לישראל. זה היה בלתי ייאמן".

ח"כ יואל חסון, ארכיון (צילום: חדשות 2)
יואל חסון, הגיש את בקשת הפסילה בשם התנועה | צילום: חדשות 2

הפנייה של התנועה, בראשה עומדת ציפי לבני, מתבססת על סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, לפיו לא יהיה אדם מועמד לבחירות אם יש במעשיו הסתה לגזענות. "המסיכה של הסטארטאפיסט המגניב נקרעה מעל פניו של בנט", אמרו בתנועה, "הרשימה הזויה שהוא לוקח איתו לכנסת שואפת להבעיר את המזרח התיכון ולהביא למלחמת עולם שלישית בחזיונות מטורפים של הקמת בית המקדש".

כאמור, מייד עם צאת השבת תעביר התנועה בקשה רשמית לרובינשטיין בה ייכתב: "גימפל נשמע קורא להתפוצצותה של כיפת הסלע הבר הבית והקמת בית המקדש במקומה. כבוד השופט מתבקש להורות על פסילת מועמדותו של מר גימפל מכוח הוראות סעיף 7א לחוק יסוד בכנסת". 

גימפל, איש תקשורת ופוליטיקה נחשב לאחד המסבירים הבולטים של ישראל בארצות הברית ובמדינות דוברות אנגלית. היה מראשוני החלוצים של השימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובמדיה החברתית לטובת מדינת ישראל וההתיישבות ביו"ש. במרכז פעילות ההסברה של גימפל עומד משנת 2008 ערוץ הטלויזיה היהודי- ציוני "ארץ ישראל.דוט.קום" אותו הקים ותכניו משודרים מירושלים ל-36 מליון צופים ברחבי העולם.

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "חבל שיואל חסון משתמש בדברים שנאמרו בשיעור תנ"ך כדי לנסות ולעצור את הקריסה של מפלגת התנועה באמצעות שקרים. אם יש משהו הזוי, זה הקריאה של לבני לחלוקת ירושלים והחזרת שטחים שתביא עלינו טרור"..