בליכוד הגיבו הערב לדברי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות", במתקפה משלהם ואמרו כי הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לנתניהו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אולמרט, שמסית נגד ישראל בעולם, שגרם לעליית חמאס כשקידם את הנסיגה החד צדדית מגוש קטיף והביא עלינו את דוח גולדסטון, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לראש הממשלה", נאמר בהודעה מטעם מפלגת השלטון.

בליכוד הבהירו כי בניגוד לדברי אולמרט, לפיהם ראש הממשלה מבודד את ישראל, "במבצע עמוד ענן, בו הכה צה"ל את חמאס, הצליח נתניהו לגייס את כל הקהילה הבינלאומית".

אולמרט: "נתניהו גרם לבידודה של ישראל"

שיחה מתוחה בין נתניהו לאובמה? (צילום: רויטרס)
אובמה ונתניהו: חוסר אמון? | צילום: רויטרס

בשבועות האחרונים האשימו גורמים בסביבתו של ראש הממשלה, כי אולמרט לא מחמיץ הזדמנות כדי לתקוף את נתניהו. בראיון שהעניק הערב לתכנית "פגוש את העיתונות" אמר ראש הממשלה לשעבר: "זו טענה לא מכובדת. אני משמיע את דעתי בארץ ומחוצה לה. זה מה שעליי לעשות ואני עושה את זה תמיד בכבוד הראוי לראש הממשלה".

עם זאת, ציטט השבוע אולמרט בפורום סבן את ראש העיר שיקגו, רם עמנואל, כאומר כי "נתניהו החטיף סטירת לחי לאובמה" בהחלטתו להרחיב הבנייה בשטח E1. "אני חושב שמדינת ישראל התנהלה בצורה לא ראויה, שאכן הייתה בבחינת מתן סטירת לחי לנשיא ארצות הברית", אמר ראש הממשלה לשעבר בריאיון. "יום אחרי שארצות הברית התנגדה למהלך החד-צדדי של אבו מאזן באו"ם, אנחנו החלטנו להרחיב את הבנייה. זו התנהגות בלתי ראויה שמבודדת את ישראל בעולם כולו".

"בשלב הזה, אין בכוונתי לשוב לחיים הפוליטיים"

אולמרט סיפר על הלחצים שבהם היה נתון, מאז החלה מערכת הבחירות הנוכחית, לשוב ולהתמודד לראשות הממשלה, והכריז כי אין בכוונתו לשוב לחיים הפוליטיים בעת הזו.

"מיד לאחר הכרעת הדין במשפטי הופעתי באירוע פומבי מול מצלמות הטלוויזיה והודעתי כי אני לא חוזר לפוליטיקה", אמר אולמרט. "אז, החלה מערכת לחצים שאני לא זוכר כמותה בכל השנים שלי בחיים הציבוריים. מדובר בפניות בלתי פוסקות מכל הגוונים ומכל החוגים - בארץ ובעולם".

"קראתי בתקשורת מאמרים הקוראים לי לרוץ, אז אמרתי שאשקול זאת", הוסיף אולמרט. "הסתכלתי על הזירה הפוליטית, והגעתי למסקנה שזה לא המקום שבו אני רוצה להיות בזמן הקרוב, בייחוד לא בהתנהלות הזו ובנורמות ההתנהגות האלה". הוא סיפר כי התייעץ גם עם נכדיו לגבי התלבטותו ואמר: "שאלתי את נכדיי מה אני צריך לעשות, והם ענו לי: 'סבא, אל תרוץ לראשות הממשלה'"