אלי ישי, אריה דרעי (צילום: חדשות 2)
הפשרה המסתמנת: דרעי יהיה היו"ר וישי יהיה השר הבכיר | צילום: חדשות 2

חשש גדול בש"ס, ובעיקר אצל מקורבי ישי מהכרזתו הצפויה של הרב עובדיה יוסף על חזרתו של דרעי לראשות התנועה. בימים האחרונים נראה דרעי מחויך מתמיד ובמצב רוח מרומם. למקורביו אמר: "אוביל את התנועה להישגים כמו בימים הטובים. אנחנו לא בכיס של אף אחד. לא נתניהו, לא לפיד ולא יחימוביץ. המטרה שלי היא להוביל רשימה טובה וחברתית. אני זוכה לאהדה גדולה מכל שכבות האוכלוסיה ואני מעריך שאוכל לגזול 3-5 מנדטים מהליכוד".

מקורב לדרעי אמר היום: "דרעי לא מתכוון לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ ומה שיש לו להגיד לישי הוא יגיד לו בארבע עיניים, אבל הוא לא מתכוון לפגוע במעמדו בשום אופן. השאלה מי יהיה אחד או שניים לא רלוונטית כי מועצת התורה לא ממספרת את הח"כים.לאריה אין שום בעיה שאלי ישי יקבל תפקיד בכיר בממשלה הקרובה, אבל הוא זה שינהיג פוליטית את המפלגה כדי לפגוע בכוחו של הליכוד ולגזול ממנו מנדטים שיגבירו את כוחה של ש"ס. אין כמו דרעי ביכולת פוליטית ויצירתית".

מקורבי ישי אמרו הבוקר: "עם כל הכבוד לדרעי, ש"ס זה לא נכס שלו. אלי ישי שיקם את התנועה מההריסות אחרי כניסתו לכלא והרבה בזכותו היא לא התפוררה והפכה לגורם משפיע בפוליטיקה הישראלית. אם אריה מתכוון, במידה וימונה, להפוך את ש"ס לשלו, יהיו אנשים, ולא מעטים, שבאקט מחאתי יילכו ויעזרו לחיים אמסלם בבחירות הקרובות. ישי עצמו יקבל כל הכרעה של הרב עובדיה יוסף, אבל לא בטוח שהוא יקבל את דין התנועה, ובסיטואציה מסוימת הוא עלול לשקול פרישה מהחיים הפוליטיים".

אלי ישי (צילום: AP)
אמסלם: "יירקו על ישי והוא יגיד שזה גשם" | צילום: AP

בתנועה שורר הבוקר בלבול גדול. מצד אחד שמחה לקראת בואו של דרעי, שינוי, ורוח חדשה שיביא איתו, מצד שני יש פחד מהלא נודע. מהחשש שדרעי, שידוע כדמות ריכוזית, ישנה את צביון התנועה. המחלוקת כרגע בין רבני מועצת חכמי התורה היא לגבי חלוקת הסמכויות. חלק מהרבנים סבורים שישי צריך להישאר היו"ר ואילו דרעי יקבל שמכויות פוליטיות ויפעיל את מטה הבחירות, אחרים סבורים שיש להעביר את המושכות לדרעי מהנימוק שבכך ימקסמו את מספר המנדטים.

"הרב עובדיה נתון ללחצים כבדים מאד בעיקר משני בניו, דוד ומשה, ומכלתו, יהודית, שתומכים לאורך כל השנים בחזרתו של דרעי לראשות התנועה", אומר בכיר בתנועה, "הרב לא רצה למנות את דרעי, אבל נכנע ללחצים וכבר החליט שדרעי יחזור לתנועה, והוא ינסה לגבש מעין הסכם בין אריה לאלי כדי שלא ייפגע מעמדו של ישי. שלא ירגיש שהרב החזיר לו רעה תחת טובה".

לא מתרגש מהתגלית. ח"כ זאב (צילום: ערוץ 7)
ח"כ ניסים זאב: "כבר היה מצב בו דרעי היה יו"ר וישי שר בכיר" | צילום: ערוץ 7

ח"כ ניסים זאב הוסיף הבוקר בגלי צה"ל: "תם אבל לא נשלם, עדיין לא שמענו את הרב עובדיה יוסף. יש משא ומתן ויש כל אחד מהבחרים משתדל ומנסים למשוך לצד שלו. בכל המפלגות אין עדיין הכרעות והפרמריז עוד לא החלו. אני לא שמעתי דבר מוסמך מפי מועצת חכמי התורה או הרב. דיברתי עם אלי ישי ולמיטב הבנתי אין הכרעה סופית. תפקיד היו"ר הוא לא בטאבו. בסוף הקדנציה תמיד יכולים להיות שינויים. כל מערכת בחירות היא בעצם נותנת אתגרים להתמודד ולהוכיח עצמו. כמו שיש פריימריס בשאר המפלגות. שס תישאר מאוחדת לבחירות בכל מקרה. זו מפלגה שקיימת עשרות שנים. כבר היה מצב בו דרעי היה יו"ר וישי שר בכיר, וש"ס גם היום תנועה חזקה. הם עבדו שנים רבות יחד בשיתוף פעולה ואין שום סיבה שזה לא ימשיך להיות".

חיים אמסלם, שהודח מש"ס לפני מספר שנים אמר הבוקר לרזי ברקאי: "אלי ישי בנה עצמו רק כשאיש של עובדיה יוסף. הוא מומחה גדול לבליעת צפרדעים. כשיורקים עליו הוא מפרש את זה כגשם. מה הוא יעשה? יילך הביתה. הוא יהודי בן 93. אלי ישי הוא גורם ולא עד כדי כך חשוב ומכריע שהרב יסכן בשבילו את מפעל חייו. הוא יגיד לו תנועת הטובה דורשת, אני אוהב אותך וסבלתי ממנו מספיק, אבל אני מבקש ממך תעשה למעני ולמען שלום התנועה. מה אותה רוצה שהוא יעשה? הוא הרי משרתו של הרב כל השנים. אריאל אטיאס הסתובב אצל רבנים מהשורה השניה שיפעילו השפעתם למען דרעי. הם מפחדים שתנועת 'עם שלם' שלי מזנבת בהם".