עם כל הכבוד לחוגי הבית, לנאומים באולמות בתי הספר התיכונים או לקפיצות הליליות לברים השכונתיים - במערכת הבחירות הנוכחית השטח היה רדום. יצאנו לבדוק כיצד התנהל קמפיין באזורים המרוחקים יותר ממרכזי העצבים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בקרית שמונה צריך להתאמץ כדי למצוא צומת עם יותר משלט אחד של מפלגה אחת. תושבי הצפון חשים כי הפוליטיקאים דילגו על הגליל ורמת הגולן - בהם בסך הכל כ-60 אלף בעלי זכות הצבעה - והחליטו לוותר על שני המנדטים הללו. אבל למרות תחושת הקיפוח, בצפון מרוצים מכך שבמערכת הבחירות הנוכחית לא טרחו הפוליטיקאים להצהיר הצהרות שונות על חיבור הצפון למרכז; הבטחות שנשמעו בעבר ועדיין לא התקיימו.

בדרום הארץ זכו בימים האחרונים דווקא למצעד בלתי פוסק של פוליטיקאים המבקרים בשווקים, מנסים להפיח חיים בתומכים ומתאמצים עד הרגע האחרון לאסוף כל קול אפשרי. אתמול סיימה לבני את הקמפיין שלה בשדרות, מלווה בחביב הדרום עמיר פרץ. אך למרות ביקורי הבכירים, גם הצמתים בבאר שבע וביתר יישובי הדרום בעיקר נותרים מיותמים והרחוב מופקר.

מגמה חדשה מתגלה דווקא במגזר הערבי, שם קמפיין השטח פעיל במיוחד במערכת הבחירות הנוכחית. הכרזות והפוסטרים ממלאים את רחובות טירה והשיח הפוליטי ערני ונמרץ. אבל פעילות השטח הענפה והקריאה של הליגה הערבית לציבור הערבי להצביע בהמוניו - לא ממש מהווה זרז לציבור הערבי לצאת ולהשפיע. רבים במגזר מעידים על מיאוס מהמשחק הפוליטי וחשים כי הבחירות הנוכחיות לא יביאו לשינוי המיוחל.