בין הראשונים להצביע ולממש את זכותם הדמוקרטית היה ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחד עם רעייתו שרה, ובניו יאיר ואבנר השכימו קום והגיעו לקלפי בבית הספר "פולה בן גוריון" בשכונת רחביה בירושלים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אמנם הבחירות אישיות וחשאיות, אך במקרה הזה לא קשה לנחש מה היה בתוך המעטפות שבני משפחת נתניהו שלשלו לתוך תיבת הקלפי - הם אף הקפידו להציג את הפתק הנבחר לכלי התקשורת הרבים שהגיעו למקום.

נתניהו מצביע, היום (צילום: חדשות 2)
נתניהו משלשל את הפתק לקלפי | צילום: חדשות 2

ראש הממשלה קרא לאזרחי ישראל הדגיש את החשיבות שבבחירה וקרא לאזרחי ישראל לצאת ולהצביע. "אני כל הזמן אומר שהליכוד-ישראל ביתנו מייצג את כל העם, במקרה הזה הוא מייצג את המשפחה שלנו", אמר נתניהו.

מבין בניו של ראש הממשלה רק יאיר, שהתשתחרר לא ממכבר משירות סדיר בצה"ל יכול להצביע, זאת משום שאבנר עדיין אינו בגיל המותר. "אנחנו קוראים לכל הצעירים לבוא ולהצביע למפלגה, אפילו אם יש כאלה שהם יותר טרנדיים, יש מפלגה שיש לה רקורד והוכחה", אמר יאיר.

נתניהו מציג את הפתק הנבחר (צילום: חדשות 2)
נתניהו מציג את הפתק הנבחר | צילום: חדשות 2

לא רק ראש הממשלה הצביע בשעה כה מוקדמת - שאר מנהיגי המפלגות, שעדיין נאבקים על מאות אלפי הקולות הצפים, צפויים להגיע גם הם לקלפיות בשעות הבוקר, זאת על מנת לנצל את המשך היום לשכנוע הבוחרים - רגע לפני ההכרעה הסופית.

שמעון פרס (צילום: חדשות 2)
הנשיא פרס בקלפי, הבוקר | צילום: חדשות 2

הנשיא פרס: "תכניסו את הפתק ותתרגשו בלב"

גם הנשיא שמעון פרס הצביע הבוקר בירושלים. לאחר שיצא מהפרגוד פנה פרס אל האזרחים ואמר: "אני רוצה לאחל לכל המועמדים הצלחה ולפנות לכל האזרחים ולקרוא להם לבוא להצביע", פתח פרס את דבריו, "אנחנו ביום חופש אבל זו הזדמנות של חירות. להצביע בעד מדינה חופשית, דמוקרטית ויפה. זה דבר גדול. בדרך כלל האזרחים מבקשים מהמדינאים. היו המדינה מבקשת מהאזרחים - בואו להצביע. תראו שאנחנו מדינה חופשית דמוקרטית וחזקה. תכניסו את הפתק - ותתרגשו בלב", סיכם נשיא המדינה.

בחירות 2013 - המדריך המלא:

זהו יום הבוחר: כל מה שצריך לדעת

לא יודעים איפה אתם מצביעים? הנה רשימת הקלפיות המלאה

אחרי שהצבעתם: כיצד מחשבים את חלוקת המנדטים בין המפלגות?